افزایش شمار جان باختگان زلزله ایتالیا به ۲۷۸ نفر؛ عملیات نجات در برخی مناطق متوقف شد

افزایش شمار جان باختگان زلزله ایتالیا به ۲۷۸ نفر؛ عملیات نجات در برخی مناطق متوقف شد
نگارش از مهران احمدی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بستگان ۲۷۸ جان باخته زلزله سحرگاه چهارشنبه در ایتالیا در حالی برای خاکسپاری نزدیکان خود آماده می شوند که با گذشت نزدیک به ۷۲ ساعت از وقوع زلزله ۶.

آگهی

بستگان ۲۷۸ جان باخته زلزله سحرگاه چهارشنبه در ایتالیا در حالی برای خاکسپاری نزدیکان خود آماده می شوند که با گذشت نزدیک به ۷۲ ساعت از وقوع زلزله ۶.۲ ریشتری در مرکز این کشور عملیات امداد و نجات در برخی از مناطق متوقف شده است.

مراسم خاکسپاری گروهی از قربانیان این حادثه روز شنبه همزمان با عزای عمومی در ایتالیا، با تشریفات رسمی برگزار خواهد شد. تاکنون اجساد ۱۸۱ نفر از قربانیان شناسایی شده است.

امیلیا آمبروزی که یکی از دوستان خود را در زلزله از دست داده است، می گوید: «هنوز عکسهایی را که آن شب در میدان شهر گرفتیم، همراه داریم. یکی از آنها جان خود را از دست داد. نامش استفانو بود و خیلی خوش چهره بود. در رم زندگی می کرد و خانه ای اینجا داشت. شام را با حضور دوستان صرف کردیم. از آنها به خاطر میزبانی شان و گردهم بودن تشکر کردیم. سپس آن شب فرا رسید. سرنوشت هولناکی بود.»

صدها نفر از بازماندگان زلزله در یک مرکز ورزشی در شهر آماتریچه اسکان یافته اند. در حالی که محل سکونت بسیاری از این افراد ویران شده است، برخی از آنها نیز به دلیل وقوع پس لرزه ها از بازگشت به خانه هایشان خودداری می کنند. تاکنون بیش ازهزار پس لرزه مناطق زلزله زده را لرزانده است.

دولت ایتالیا وعده داده است ضمن بازسازی مناطق زلزله زده نسبت به افزایش مقاومت ساختمان ها در برابر زلزله اهتمام بیشتری ورزد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زلزله ایتالیا: روستای اکومولی در نزدیکی مرکز زلزله تقریبا غیر قابل سکونت است

ایتالیا؛ تصاویری از شهر آماتریچه قبل و بعد از زلزله

سقوط اتوبوس از پل هوایی در ونیز ایتالیا؛ فرضیه بیماری ناگهانی راننده بررسی می‌شود