استاد علوم سیاسی دانشگاه برزیلیا: شانس بازگشت دیلما روسف صفر است

استاد علوم سیاسی دانشگاه برزیلیا: شانس بازگشت دیلما روسف صفر است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بحران سیاسی در برزیل که با تعلیق دیلما روسف رئیس جمهوری ماههاست بر این کشور سایه انداخته، روز پنج شنبه با رسیدگی به طرح استیضاح وی در مجلس سنا وارد مرحله تازه ای شده…

آگهی

بحران سیاسی در برزیل که با تعلیق دیلما روسف رئیس جمهوری ماههاست بر این کشور سایه انداخته، روز پنج شنبه با رسیدگی به طرح استیضاح وی در مجلس سنا وارد مرحله تازه ای شده است.

در این باره با دیوید فلیشر استاد علوم سیاسی دانشگاه برزیلیا گفتگو کرده ایم. او که متولد آمریکا و تابعیت برزیلی دارد از جناح محافظه کار و حامی استیضاح دیلما روسف است.

او در گفتگو با یورونیوز می گوید: «به نظر من شانس بازگشت او صفر است. دو سوم رای سنا علیه اوست. انتظار می رود که دست کم ۶۰ رای بر ضد او داده شود. برای استیضاح او دو سوم رای مجلس سنا یعنی ۵۴ رای کافی است و هیچ نشانه ای از اینکه برخی سناتورها نظرشان تغییر کرده باشد وجود ندارد.»

استاد علوم سیاسی دانشگاه برزیلیا درباره تاثیری که بحران تعلیق دیلما روسف بر حزب کارگر برزیل داشته است، می گوید: «حزب کارگر بعنوان یک حزب نابود نشده اما بشدت آسیب دیده است و بسیاری انتظار دارند که با شکست بزرگی در انتخابات شهرداری ها در ماه اکتبر مواجه شود که وضعیت این حزب را بدتر می کند. این صدمات برای سالها حزب کارگر را با مشکل مواجه خواهد کرد. ما نمی دانیم برای این حزب چه اتفاقاتی خواهد افتاد. این حزب هیچ نامزد دیگری برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۸ به جز لولا دا سیلوا ندارد.»

پیر لودوف خبرنگار یورونیوز از برزیل گزارش می دهد: «به نظر می رسد آخرین مرحله روند استیضاح که از شش ماه پیش آغاز شده، در پنج روز آینده به آخر برسد. اگر چیزی غیر منتظره اتفاق نیفتد باید رئیس جمهوری دیلما روسف را باید خاتمه یافته دانست.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس برزیل منزل مسکونی رئیس جمهوری سابق را به ظن جعل گواهی‌های واکسن کرونا تفتیش کرد

ماجرای بولسونارو و جواهرات اهدایی عربستان؛ رئیس جمهور پیشین برزیل هرگونه اقدام «غیرقانونی»را منکر شد

حامیان رئیس جمهوری برزیل: زندان عزم لولا را برای مبارزه با فقر تقویت کرد