انتقاد روحانی از وزیر ارشاد: هیچ وزیری نباید عقب نشینی کند

انتقاد روحانی از وزیر ارشاد: هیچ وزیری نباید عقب نشینی کند
Copyright 
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز دوشنبه اول شهریور ماه در دیدار با جامعه پزشکی کشور به مناسبت «روز پزشک» با اشاره به حاشیه‌های ایجاد شده در مورد برگزاری کنسرت‌ها در کشور گفت: «هر کسی که صبح بیدار می‌شود و یک تریبون پیدا می‌کند، نمی‌تواند قانون‌گذاری کند و وزیر ما هم نباید تبعیت کند و باید تابع قانون باشد.»

به گزارش خبرگزاری ایرنا آقای روحانی افزود: «از نظر من هیچ وزیری در برابر هیچ فشاری نباید کوتاه آید و عقب نشینی کند.. اگر قرار است قانونی وضع شود باید از طریق مجلس اقدام شود و مراحل خود را در شورای نگهبان طی کند و در نهایت رئیس جمهور آن را ابلاغ کند تا عملی شود.»

صحبت‌های Rouhani_ir</a> در مورد لغو کنسرت‌ها: بی‌قانونی خوب نیست، والله خوب نیست، به نام دین بدتر است <a href="https://t.co/i2W8BXmoxB">pic.twitter.com/i2W8BXmoxB</a></p>&mdash; روزنامه ایران (IranNewspaper) August 22, 2016

رئیس جمهور ایران تلویحا برگزار نشدن کنسرت در مشهد را بی‌قانونی خواند گفت: «قبل از سیر قانونی، بی‌قانونی خوب نیست. بی‌قانونی به نام دین و دلسوزی برای دین بدتر است. ما قانون و مقررات داریم و به آن افتخار می‌کنیم.»

وی در ادامه با بیان اینکه نقدهای غیر منصفانه علیه دولت را تحمل و کم‌ کم به آنها عادت کرده‌ایم گفت: «شرایط طوری شده است که وقتی یک روز حرف بدی در رسانه‌ها نوشته نمی‌شود، تعجب می‌کنیم که گویا به مرخصی رفته‌اند.»

اظهارات رئیس جمهور ایران در واکنش به سخنان احمد علم‌ الهدی، امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی است. آقای علم الهدی در هفته های گذشته ضمن مخالفت شدید با برگزاری کنسرت‌های موسیقی در استان خراسان رضوی، اجازه نداده است که کنسرت هایی که از وزارت ارشاد مجوز گرفته در این استان برگزار شود.


احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد مخالف برگزاری کنسرت موسیقی در این شهر به دلیل «هم‌جواری با حرم امام رضا» است.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در برابر مخالفت احمد علم الهدی عقب نشینی کرده و گفته بود: «به احترام علم‌ الهدی برگزاری کنسرت در مشهد از دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خارج می‌شود.» به دنبال این ماجرا مقام‌های قضائی استان خراسان اعلام کردند که لغو کنسرت‌ها منحصر به مشهد نیست و در تمام این استان هیچ کنسرتی برگزار نخواهد شد.

در همین حال امام جمعه شش شهر دیگر ایران نیز خواستار توقف برگزاری کنسرت موسیقی در شهرهای خود شدند و در واکنش به این موضوع روز یکشنبه ۳۱ مرداد ماه علی جنتی وزیر ارشاد با بیان اینکه «عدم درک و تحمل دیگران جزو بیماری های صعب العلاج شده است» گفت: «تبادل و تضارب آرا باعث رشد و پیشرفت جامعه و کشور می‌شود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

علم‌الهدی: مشهد شهر عیاشی و کنسرت نیست

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟