اهدای مهمترین جایزه ادبی ایتالیا به ادواردو البیناتی

اهدای مهمترین جایزه ادبی ایتالیا به ادواردو البیناتی
نگارش از Maryam Madjdinasab
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

هفتادمین دوره برگزاری پرارزش ترین جایزه ادبی کشور ایتالیا در سالن کنفرانس پارک موسیقی رم برگزار شد. برنده امسال، جایزه را به «وَلنتینو زایکِن» تقدیم کرد.

جایزه ادبی اِسترِگای ٢٠١٦ ایتالیا به «ادواردو البیناتی» نویسنده اثری هزار و سیصد صفحه ای با عنوان «مدرسه کاتولیکا» اهدا شد. این جایزه که در ایتالیا از حیث ادبی در بالاترین جایگاه قرار دارد، با صد و چهل و سه رای، مدعیان دیگر را به عقب راند.

«ادواردو اَلبیناتی» جایزه دریافتی خود را به «ولنتینو زایکن» شاعر و نویسنده فقید ایتالیایی که صاحب چند رمان و مجموعه ای از اشعار بود و در جولای امسال درگذشت تقدیم کرد.

وی در میان سخنرانی اش در این مراسم که با حضور افرادی چون «ویرجینیا رَجی» شهردار رم و «داریو فرانچسکینی» وزیر فرهنگ ایتالیا همراه بود گفت: من با این کتاب قصد دارم مردم را به تفکر درباره زندگیشان از طریق شخصیت های رمانم وادار کنم.

گفته می شود که در آینده ای نه چندان دور یک فیلم سینمایی با اقتباس از این رمان ساخته خواهد شد.

استرگا نامزدهایش را از میان کتاب های منتشر شده از آوریل سال قبل از اعطای جایزه تا مارس سال بعد انتخاب می کند و در مرحله پایانی از سوی چهارصد داور تنها یک رمان برگزیده می شود.

از زمان آغاز اهدای این جایزه در ایتالیا تنها ١٠ خانم از جمله «ناتالیا گینزبورگ» نویسنده مشهور ایتالیایی برنده این جایزه بوده اند و «پایولو وولپونی» تنها نویسنده ای است که تا به حال دو بار موفق به دریافت استرگا شده است. «اومبرتو اکو» نویسنده و فیلسوف مشهور فقید نیز برای رمان «نام گل رُز» یکی از فاتحان این جایزه بود.

سال گذشته «نیکولا لاجوییا» برای رمان «وحشیگری» موفق به دریافت استرگا شده بود.

پایه گذار این جایزه، بنیاد ادبی «بِلوچی» در سال ١٩٤٧ متشکل از جمعی از نویسندگان و ادیبان بود که پس از دوران جنگ های جهانی به نقطه عطفی در دنیای فرهنگ و ادبیات ایتالیا تبدیل شد.

«ادواردو البیناتی» نویسنده و برنده امسال پرارزش ترین جایزه ادبی ایتالیا، پیش از این آثار بسیاری از نویسنده های مشهور جهان از جمله شکسپیر، میلتون، نابوکوف و رابرت لوییز استیونسون را ترجمه کرده بود و علاوه بر رمان مدرسه ی کاتولیکا یازده کتاب و چهار فیلمنامه نیز تا به حال از وی منتشر شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«عابران خبر از مرگ من دارند»؛ احمدرضا احمدی «شاعر تمام وقت» که بود؟

جنجال در ایتالیا بر سر تعطیلی یک مدرسه برای عید فطر

سالی یک میلیون یورو در حوض ترِوی رم؛ سکه‌هایی که گردشگران در آب‌نماها می‌ریزند کجا می‌رود؟