تلاش سازمان ملل برای برقراری آتش بسی چند روزه در حلب

تلاش سازمان ملل برای برقراری آتش بسی چند روزه در حلب
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بدلیل نگرانی سازمان های حقوق بشر درباره نیازهای اولیه غیرنظامیان شهر حلب سوریه، دولت روسیه روز پنجشنبه (۲۱ مرداد) اعلام کرد که روزانه بمدت ۳ ساعت عملیات نظامی در این شهر را برای رسیدن کمک های بشردوستا

آگهی

بدلیل نگرانی سازمان های حقوق بشر درباره نیازهای اولیه غیرنظامیان شهر حلب سوریه، دولت روسیه روز پنجشنبه (۲۱ مرداد) اعلام کرد که روزانه بمدت ۳ ساعت عملیات نظامی در این شهر را برای رسیدن کمک های بشردوستانه متوقف خواهد کرد.این تعلیق موقت هر روز از ساعت ۱۰صبح تا یک بعد از ظهر خواهد بود.

سازمان ملل متحد اما، خواستار ۴۸ ساعت آتش بس در هر هفته است و تعلیق سه ساعته حملات را برای کمک به میلیونها غیرنظامی و تعمیر شبکه های آبرسانی این شهر کافی نمی داند.

وزیر دفاع روسیه می گوید: «ما از سازمان ملل برای همکاری مشترک در رساندن کمک های بشردوستانه به حلب حمایت می کنیم. کارشناسان نظامی ما به همکاری با نمایندگان سازمان ملل و همکاران آمریکایی(برای یافتن راه حل) ادامه خواهند داد.»

با ادعای شورشیان مخالف دولت بشار اسد در شکستن محاصره بخش شرقی شهر حلب درگیری میان شورشیان و نیروهای نظامی دولت با پشتیبانی جنگده های روسیه به اوج رسیده است.

سازمان های حقوق بشر از جمله یونیسف، درباره عدم دسترسی بیش از دومیلیون نفر از ساکنان این شهر به آب آشامیدنی و برق در مورد خطر ابتلا به بیماری بخصوص برای کودکان هشدار داده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پوتین: روسیه به ناتو حمله نخواهد کرد؛ اما جنگنده‌های اف۱۶ را هرکجا که باشند سرنگون می‌کند

بازرسان روسیه در تاجیکستان از بستگان متهمان حمله مسکو بازجویی کردند

پوتین: افراد مسلحی که به سالن کنسرت حمله کردند، می‌خواستند به اوکراین فرار کنند؛ کی‌یف رد کرد