المپیک ریو: واکنش جودوکار روس و تیرانداز آمریکایی به کسب نخستین مدال طلای کشورشان

المپیک ریو: واکنش جودوکار روس و تیرانداز آمریکایی به کسب نخستین مدال طلای کشورشان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

استارت ورزشکاران روس برای کسب افتخار در المپیک از رشته جودو آغاز شد.

آگهی

استارت ورزشکاران روس برای کسب افتخار در المپیک از رشته جودو آغاز شد. بسلان مودرانف روس شنبه شب با قهرمانی در رقابت های وزن منهای شصت کیلوگرم جودوی بازیهای المپیک ریو کشورش را صاحب نخستین مدال طلا کرد.

او که سه قهرمانی اروپا را در کارنامه دارد برای رسیدن به مدال المپیک، در فینال یلدوس اسمتف قزاق را با امتیاز وازای شکست داد، احساس خود را در خصوص کسب نخستین طلا برای کشورش اینگونه بیان می کند: «این مسئله تازه فکرم را مشغول کرده و اکنون اهمیت کسب نخستین مدال را درک می کنم. احساس خیلی خاصی ندارم، تنها امیدوارم که این مدال مشوق و انگیزه ای قوی برای تیم روسیه باشد.»

اما ویرجینیا تریشیر، تیرانداز نوزده ساله آمریکایی، ورزشکاری بود که نخستین مدال طلای المپیک ریو را صید کرد. او که در فینال تیر اندازی با تفنگ بادی از فاصله ده متر با برتری بر دو ورزشکار چینی به این افتخار دست یافت اینگونه واکنش نشان می دهد: «من در واقع عزمی قوی برای کسب مدال داشتم، احساسی بسیار قوی که باید با تمرکزی بالا آنرا در میدان تیراندازی عملی می کردم. در پایان مسابقه فینال و به محض پیروزی بسیار به خود بالیدم که توانستم بازیهای المپیک ریو را بدین شکل، افتخار آمیز برای کشورم آغاز کنم.»

تریشر پیش از این در رشته پاتیناژ هنری فعالیت می کرد اما پس از سفری خانوادگی برای انجام شکار و هدف قرار دادن یک گوزن به رشته تیراندازی علاقمند شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند

حمله به سالن کنسرت مسکو؛ چهار متهم با صورت‌های زخمی در دادگاه حاضر شدند

چرا داعش به روسیه حمله کرد؟