زهرا رهنورد: اگر دو هزار سال هم بگذرد جز آزادی برای مردم آرزویی نداریم

زهرا رهنورد: اگر دو هزار سال هم بگذرد جز آزادی برای مردم آرزویی نداریم
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی از رهبران جنبش سبز در آستانه دو هزارمین روز از حصر خانگی‌شان، در ملاقات با فرزندانش پیام داده است که «اگر دو هزار سال هم بگذرد جز سربلندی کشور و آزادی و عدالت برای مردم آرزویی نداریم.»

به گزارش وب سایت کلمه (نزدیک به میرحسین موسوی) این مطلب را خانم زهرا رهنورد روز پنج‌شنبه ۱۴ مرداد در ملاقات هفتگی با فرزندانش بیان کرده است.

در روزهای اخیر کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی دو هزارمین روز حصر خانگی میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی رهبران جنبش اعتراضی پس از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ را یادآوری کرده‌اند.

براساس گزارش سایت کلمه خانم رهنورد پس از این که از اقدامات برخی جوانان در فضای مجازی درباره دو هزارمین روز حصر آنان مطلع شده گفته است: «دو هزار روز گذشته، اما اگر دو هزار سال هم بگذرد جز سربلندی کشور و آزادی و عدالت برای مردم آرزویی نداریم.»

بنا بر این گزارش، فرزندان آقای موسوی و خانم رهنورد گفته‌اند که روحیه والدین شان «بسیار خوب» بوده و در سلامت جسمی به سر می‌برند.

رهنورد در حصر: دو هزار روز گذشته، اما اگر دوهزار سال هم بگذرد جز سربلندی کشور و آزادی و عدالت برای مردم آرزویی نداریم. http://www.kaleme.com/1395/05/14/klm-247298/

A photo posted by Nargess Mousavi Kh (@nargesmousavii) on Aug 4, 2016 at 12:21pm PDT

در همین حال زهرا موسوی، دختر میرحسین و رهنورد در یادداشتی کوتاه به مناسبت دو هزارمین روز حصر نوشته است: «حالا ۲۰۰۰ روز شد حصر. و ما ناظران اهتزاز روح در خانه اختریم.. این عدد اما خود گویاست. به قدری این ظلم و بی‌قانونی واضح هست، که بدون کلام هم می‌توان فهمیدش. بین همگان سکوت‌هایی‌ست، نگاه‌هایی‌ست، حرف‌هایی‌ست که بی‌کلام هم دنیای حرف در خود دارد… شاید اصلا وقت‌هایی تنها مرور حجم شگفت‌آور اتفاقات و اینکه جان سخت آدمی از این هم می‌تواند گذر کند کافی‌ست. و بعد می‌شود فکر کرد که در هرچه درد که هست گواراست نبودن در زمره ستمگران.»

به گزارش کلمه خانم زهرا موسوی در ادامه یادداشت خود نوشت: «غم‌ها و شادی‌ها مختص به محصورین و ما خانواده‌های آنها که دچار نوع حیرت‌انگیزی از بدی‌ها هستیم نیست. آنها که داغدار بی‌گناهان جانباخته، جان ستانده‌اند، آنها که مجروحند، آنها که شغل از دست داده و به سختی زندگی می‌گذرانند، آنها که تلخی و سختی‌های غربت را به جان دارند. آنها که بازجویی پس می‌دهند، تهدید می‌شوند، زندان هستند، زندانی دارند. همه در دوگانه‌هایی شبیه شناوریم. اما من از همه آنچه که با هم تحمل کردیم سیمای مردی را امشب بیاد میاورم که چندین دهه است که حصر می‌کشد. این قصه مال این روزها نیست کش‌دار و ادامه‌دار است. حصر او نه برای این که خانه تنهایی‌اش هنوز هم پس از مرگ غریبانه‌اش راهی برای مشتاقان ندارد. برای اینکه همه دردهارا به جان خرید تا امروز تنها شادی سهم مردم کشورش باشد. در شبی تلخ در دوهزارمین روز حصر مصادف با سالگرد حصر “مصدق فرزند ملت”.»

مهدی کروبی، میر حسین موسوی و زهرا رهنورد از بهمن ماه سال ۱۳۸۹ تاکنون در حصر خانگی به سر می برند. روز یکشنبه هفته جاری محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت که این رهبران اعتراض‌ها به نتایج انتخابات سال ۸۸، بر اساس قانون «با سلب حقوق اجتماعی تنبیه شده‌اند».

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش‌ها به نامه کروبی پای آیت‌الله خمینی را هم وسط کشید

نامه کروبی به حسن روحانی و واکنش برخی محافظه‌کاران

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود