به میامی می روید مراقب باشید مبتلا به زیکا نشوید

به میامی می روید مراقب باشید مبتلا به زیکا نشوید
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مقامات میامی در آمریکا به زنان باردار توصیه کرده اند از نزدیک شدن به محلۀ «وینوود» خودداری کنند.

آگهی

مقامات میامی در آمریکا به زنان باردار توصیه کرده اند از نزدیک شدن به محلۀ «وینوود» خودداری کنند. به گفتۀ مقامات ایالت فلوریدا، احتمال آلوده شدن به ویروس زیکا به دلیل وجود پشه ها در این محله وجود دارد. محلۀ وینوود از توریستی ترین محله های میامی است.

ریک اسکات، فرماندار این ایالت با اعلام این خبر از زنان باردار یا زنانی که قصد باردار شدن دارند و به این محله رفته اند خواست هرچه سریعتر به پزشک معالج خود مراجعه کنند. وی در این باره گفت: «ما دست به کار شده ایم و تلاش می کنیم مانع گسترش یا ابتلا بیشتر در این محله با شعاع یک کیلومتر و نیم واقع در شمال منطقۀ مرکزی میامی شویم. از هر اقدامی که بتوانیم کوتاهی نخواهیم کرد و بر شدت تلاشهایمان میافزاییم.»

مقامات ایالت فلوریدا می گویند تاکنون ۱۴ فرد ناقل ویروس زیکا در این ایالت شناسایی شده اند که همگی آنها طی ماههای اخیر به آمریکای لاتین سفر کرده بودند. در سراسر آمریکا نیز دست کم ۱۶۰۰ نفر مشکوک به این ویروس شناسایی شده اند که در حال حاضر تحت مراقبت های مربوط قرار دارند.

ویروس زیکا که اولین بار در برزیل مشاهده شد از طریق پشه منتقل و موجب به دنیا آمدن کودکانی با سرهای کوچک موسوم به میکروسفال می شود. تاکنون تولد یک نوزاد میکروسفال در ایالت نیوجرسی در آمریکا ثبت شده است.

ویروس زیکا علاوه بر نیش پشه از راه ارتباط جنسی نیز منتقل می شود و به همین دلیل پزشکان به کسانی که به مناطق آلوده به این ویروس سفر کرده اند می خواهند به مدت شش ماه از ارتباط جنسی بدون وسایل پیشگیری خودداری کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

ایالات متحده و ژاپن خواستار پای کارآمدن «همه کشورها» برای ممنوعیت توسعه سلاح‌های هسته‌ای در فضا شدند