تجمع بیش از ۲۰ هزار نفر از حامیان رجب طیب اردوغان در کلن آلمان

تجمع بیش از ۲۰ هزار نفر از حامیان رجب طیب اردوغان در کلن آلمان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بیش از ۲۰ هزار تن از حامیان رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه (سازمان دهندگان از حضور ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر سخن می گویند) روز یک شنبه، دو هفته بعد از کودتای ناموفق علیه اردوغان، در شهر کلن آلمان در حمایت

آگهی

بیش از ۲۰ هزار تن از حامیان رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه (سازمان دهندگان از حضور ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر سخن می گویند) روز یک شنبه، دو هفته بعد از کودتای ناموفق علیه اردوغان، در شهر کلن آلمان در حمایت از وی تجمع کردند.

برگزار کنندگان این تجمع را بزرگترین حضور حامیان اردوغان در خارج از کشور پس از کودتای ناموفق علیه او می دانند. سه میلیون نفر از شهروندان آلمان را افرادی تشکیل می دهند که ریشه ترکیه ای دارند.

یکی از حامیان اردوغان که در این تجمع شرکت کرده می گوید: «تلاش برای کودتا در واقع نباید اتفاق می افتاد. تصور کنید چیزی شبیه این در آلمان اتفاق بیافتد. آیا کسی می توانست چنین کاری را اجازه دهد؟ هیچ کس اجازه نمی داد. بدون توجه به کشوری که کودتا در آن رخ می دهد٬ باید دموکراسی مورد حمایت قرار گیرد. همه چیز باید بر اساس عدالت و قضاوت عادلانه انجام شود.»

از سوی دیگر همزمان تظاهرات چندین سازمان کوچک مخالف اردوغان نیز در کلن برگزار شد. گزارش شده است که درگیری هایی میان یک گروه کوچک از ملی گرایان راست گرای ترکیه ای و گروهی از کردها رخ داده است.

روز گذشته دادگاه عالی فدرال آلمان سخنرانی اردوغان را که قرار بود از راه دور و بطور مستقیم برای حامیانش در تجمع کلن صحبت کند، ممنوع کرد. تصمیمی که آنکارا آنرا «غیر قابل قبول» دانسته است. مقامات آلمان دلیل این تصمیم را تشدید تنش ها میان حامیان و مخالفان رژیم اردوغان در آلمان عنوان کرده اند.

4/ German Court's decision to ban directly Turkish President RT_Erdogan</a> to address a rally is completely against democratic values.</p>&mdash; Ömer Çelik (omerrcelik) July 31, 2016

در آخرین تحولات پس از کودتای ناموفق در ترکیه٬ اردوغان از تعطیلی آکادمی های نظامی در این کشور خبر داده و نیروهای مسلح از این به بعد تحت فرمان وزیر دفاع خواهند بود. این حرکت از نظر تحلیل گردان به معنای کنترل شدیدتر نیروهای نظامی پس از کودتای شکست خورده ارزیابی می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مسکو: فایل صوتی لو رفته نشان می‌دهد که آلمان قصد حمله نظامی به روسیه را داشته است

وزیر خارجه چین: تصور آمریکا از چین غیرواقعی است و واشنگتن به وعده‌هایش عمل نمی‌کند

«طاق اتحاد» به فرمان کیم جونگ اون ویران شد