سفر رییس جمهوری روسیه به اسلوونی

سفر رییس جمهوری روسیه به اسلوونی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه روز شنبه برای شرکت در مراسم یکصدمین سالگرد ساخت کلیسایی کوچک توسط سربازهای روسی در زمان جنگ جهانی اول به «ورشیچ» واقع در اسلوونی سفر…

آگهی

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه روز شنبه برای شرکت در مراسم یکصدمین سالگرد ساخت کلیسایی کوچک توسط سربازهای روسی در زمان جنگ جهانی اول به «ورشیچ» واقع در اسلوونی سفر کرد. بروت پاخور، رییس جمهوری اسلوونی آقای پوتین را در این مراسم همراهی کرد.

The Vršič Pass: The Russian road to Slovenia’s hearthttps://t.co/zulubWua2kpic.twitter.com/FkQYBBrExe

— RBTH UK (@rbthUK) 29 juillet 2016

سفر رییس جمهوری روسیه به اسلوونی از این جهت حائز اهمیت است که این کشور عضو اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو است. از آغاز بحران کریمه در سال ۲۰۱۴، تنش
ها میان روسیه و ناتو شدت یافته است.

آقای پوتین در سخنرانی مراسم یادبود گفت: «از اعماق قلبم، به نام روسیه و از جانب خودم مایلم از اسلوونی و مردمانش برای زنده نگه داشتن یاد سربازانمان قدردانی کنم. دو کشور روسیه و اسلوونی برای رسیدن به پیروزی در جنگ جهانی اول و دوم جانفشانی کردند.»

حضور ولادیمیر پوتین در مراسم یادبود روز شنبه با واکنشهای متفاوتی روبرو شد. در حاشیه این مراسم، جامعه اوکراینی های ساکن این کشور با برگزاری تظاهرات ناخرسندی خود را نشان دادند. در همین حال طرفداران دولت روسیه در اسلوونی با برگزاری گردهمایی از حضور آقای پوتین ابراز خشنودی کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بدترین فاجعه طبیعی اسلوونی؛ دستکم ۶ نفر جان باختند

پوتین: روسیه به ناتو حمله نخواهد کرد؛ اما جنگنده‌های اف۱۶ را هرکجا که باشند سرنگون می‌کند

چرا داعش به روسیه حمله کرد؟