بحرین اعلام کرد یک شبکه مسلح مرتبط با ایران را متلاشی کرده است

بحرین اعلام کرد یک شبکه مسلح مرتبط با ایران را متلاشی کرده است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

وزارت کشور بحرین اعلام کرد یک شبکه تروریستی متشکل از افراد مسلح مرتبط با ایران را شناسایی و متلاشی کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقام‌های امنیتی بحرین می‌گویند که در جریان عملیات پلیس و پس از کشف مواد ساخت بمب، چند قبضه سلاح گرم و چند چاقو، پنج مظنون به عضویت در این شبکه را بازداشت کرده اند. وزارت کشور بحرین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد این افراد در ایران و عراق آموزش نظامی دیده‌اند.

سایت وزارت کشور بحرین در این بیانیه مشخصات متهمان بازداشت شده را هم منتشر و اعلام کرده که این افراد به دهها سال زندان محکوم خواهند شد.

براساس اطلاعات منتشر شده در رسانه‌های محلی، متهمان دوره‌های آموزش نظامی را زیر نظر سپاه پاسداران و کتائب حزب‌الله در ایران و عراق سپری کرده اند. کتائب حزب‌الله عراق یکی از نیروهای قدرتمند شیعیان در این کشور است که در عملیات علیه داعش حضور دارد.

بيان وزارة الداخلية حول القبض على 5 من العناصر الإرهابية الخطرة https://t.co/1xJOn2YaOX

— Ministry of Interior (@moi_bahrain) 21 juillet 2016

بحرین از سال ۲۰۱۱ و با وجود سرکوب معترضان به دولت این کشور با ناآرامی سیاسی رو به رو است. منامه گروهی از مخالفان شیعه را به ارتباط با ایران، تلاش برای عملیات تروریستی و ضربه زدن به امنیت داخلی خود متهم می کند.

ایران همواره دخالت در امور داخلی بحرین را رد می‌کند. با این حال مقام‌های سیاسی، نظامی و مذهبی این کشور، بارها از شیعیان بحرین اعلام حمایت کرده اند. علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، پس از سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم، روحانی برجسته و مخالف دولت بحرین گفت: «ما در مسئله‌ بحرین هیچ دخالتی نکرده و نمی‌کنیم اما نصیحتشان می‌کنیم، در بحرین دارند منازعه‌ سیاسی را به جنگ داخلی تبدیل می‌کنند.» پیش از این موضع‌گیری، سپاه پاسداران و فرمانده واحد برون مرزی این نهاد، به حاکمان بحرین نسبت به برپایی مقاومت مسلحانه و وقوع انقلاب در این کشور هشدار داده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد