جامعه مسلمانان فرانسه نگران رشد اسلام هراسی است

جامعه مسلمانان فرانسه نگران رشد اسلام هراسی است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در پی حمله تروریستی در شهر نیس در شامگاه چهاردهم ژوییه، جامعه مسلمانان فرانسه از رشد اسلام هراسی در این کشور و افزایش تنش میان گروههای مختلف اجتماعی نگران است.

آگهی

در پی حمله تروریستی در شهر نیس در شامگاه چهاردهم ژوییه، جامعه مسلمانان فرانسه از رشد اسلام هراسی در این کشور و افزایش تنش میان گروههای مختلف اجتماعی نگران است.

معاون ریاست شورای منطقه ای مسلمانان در شهر نیس می گوید: «جامعه مسلمانان به گروگان گرفته شده است. آسیب پذیر ترین افراد جامعه مسلمان بعنوان ابزاری برای جنگ علیه فرانسه بکار گرفته می شوند. اینکه فردی آسیب پذیر بعنوان یک بمب انسانی استفاده شود از دیدگاه آنها کاملا امکان پذیر است.»

جامعه مسلمانان خود از قربانیان اصلی حمله تروریستی شهر نیس بشمار می رود. در مجموع ۳۰ نفر از قربانیان این حادثه مسلمان بودند. جامعه تونسی تبار فرانسه نیز وقایع روی داده را محکوم کرده و خواستار آن شده است تا تونسی تبارهای فرانسوی بدلیل اصالت فرد حمله کننده مورد پیش داوری قرار نگیرند.

زن جوان مسلمانی درباره اهمیت عکس العمل مسلمانان می گوید: «جامعه مسلمانان باید از خواب بیدار شود، برخیزد و بگوید با این وقایع ارتباطی ندارد. ما بخشی از جامعه فرانسوی هستیم. مسلما در برابر تروریسم می ایستیم. احساس می کنم نخستین قربانی این حمله ها هستم. واقعا بابت اتفاقات روی داده غمگین هستم.»

فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه نیز در ژانویه سال ۲۰۱۵ و پس از حمله به مجله شارلی ابدو گفته بود که مسلمانان نخستین قربانیان حمله های تروریستی هستند.

وی با حضور در موسسه جهان عرب در پاریس گفته بود: «مسلمانان نخستین قربانیان تعصب، بنیادگرایی و نداشتن تحمل شنیدن آرای دیگری هستند. اسلام رادیکال از این تناقضها، بی عدالتی و فقر بهره می جوید.»

ساکنان شهر مساکن واقع در تونس نیز خواهان فاصله گرفتن از «محمد لحوایج بوهلال» عامل حمله شهر نیس هستند. وی متولد این شهر بوده است.

همسر خواهر «محمد لحوایج بوهلال» می گوید: «او به دنبال حمله به اسلام یا فرانسه نبود. او علیه خودش عمل کرد. او به همسر و یا دخترش فکر نکرد. دو فرزند دختر و پسر داشت. به مادر و یا خانواده اش نیاندیشید. او حتی به فکر آبروی شهر زادگاهش نبود.»

جامعه عرب و مسلمان فرانسه پس از حمله چهاردهم ژوییه بار دیگر نگران پیش داوری های دیگر اقشار جامعه است. جامعه مسلمانان فرانسه در تلاش است تا با فاصله گرفتن از بنیاد گرایی و تروریسم تعلق خاطر خود را به جامعه فرانسوی نشان دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ابتکار یک هنرمند پاریسی: در مقابل یک اسلام‌هراس چه رفتاری باید داشت؟

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت