وزیر کشور آلمان: احتمالا مهاجم قطار افغان نبوده است

وزیر کشور آلمان: احتمالا مهاجم قطار افغان نبوده است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

یک روز پس از حمله به سرنشینان یک قطار مسافربری در جنوب آلمان، توماس دو مزیر، وزیر کشور آلمان می‌گوید که احتمالا فرد مهاجم پاکستانی بوده و نه افغانستانی.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از شبکه زد دی اف آلمان، آقای دو مزیر گفت: «نشانه‌هایی وجود دارد که بر اساس آن فرد مهاجم به هیچ وجه تبعه افغانستان نبوده بلکه وی پاکستانی بوده است. با این حال بررسی این مساله و اعلام رسمی آن را به تحقیقات بعدی موکول می‌کنیم.»

شبکه تلویزیونی زد دی اف، ساعاتی پس از وقوع این حمله که منجر به زخمی شدن شدید چهار مسافر هنگ‌کنگی قطار شد، با انتشار گزارشی، تابعیت افغانستانی مهاجر را زیر سوال برد. زد دی‌اف، به ویژه با تحلیل ویدئوی منتشر شده توسط داعش از شخص مهاجم،‌ اعلام کرد که برخی کلمات استفاده شده از سوی «محمد ریاض»، در زبان محاوره‌ای پشتون در پاکستان استفاده می‌شود و نه در افغانستان. به علاوه، لهجه مهاجم هم به وضوح پاکستانی است.

#Wuerzburg سفیر #افغانستان در برلین: فرد مهاجم در آلمان افغان نیست https://t.co/qiKVDEGbfG

— Waslat Hasrat-Nazimi (@WasHasNaz) July 20, 2016

گذشته از این دو مورد، نشریه بیلد آلمان هم در گزارشی و با اشاره به تفاوت نام‌ اعلام شده فرد مهاجم در ویدیوی تبلیغاتی داعش، «محمد ریاض» و اسم ثبت شده این فرد در اداره مهاجرت آلمان (ریاض خان احمدزی)، نتیجه گرفته است که این شهروند پاکستانی، برای اخذ پناهندگی از آلمان، خود را با استفاده از یک نام جعلی افغان معرفی کرده است.

وزیر کشور آلمان همچنین اعلام کرد که فرد مهاجم، پیش از مهاجرت به اروپا هم در پاکستان و هم در افغانستان زندگی می‌کرد و درست پیش از اقدام تروریستی روز سه‌شنبه، با یکی از دوستان خود در افغانستان تماس گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلمان ۲۷ نفر را به اتهام توطئه برای کودتا علیه دولت محاکمه می‌کند

ارتش و مقام‌های غیرنظامی پاکستان به طور مشترک درباره بمبگذاری‌ علیه اتباع چین تحقیق می‌کنند

شلیک موشکی اسرائیل به مواضع حزب‌‌الله در پی انجام دور تازه حملات آمریکا به حوثی‌های یمن