آغاز رقابتها برای ورود به مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۱۶

آغاز رقابتها برای ورود به مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۱۶
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سوئیس-لهستان: پیروزی با ضربات پنالتی اولین مسابقه مرحله یک هشتم نهایی جام ملتهای اروپا، روز شنبه میان دو تیم سوئیس و لهستان برگزار شد و با تساوی ۱- ۱ به پایان…

آگهی

سوئیس-لهستان: پیروزی با ضربات پنالتی

اولین مسابقه مرحله یک هشتم نهایی جام ملتهای اروپا، روز شنبه میان دو تیم سوئیس و لهستان برگزار شد و با تساوی ۱- ۱ به پایان رسید.

گل اول بازی در دقیقه ۳۸ توسط یاکوب بلاژیکوفسکی با نام مستعار «کوبا»، هافبک میانی تیم ملی لهستان وارد دروازه سوئیس شد. این دومین گل بلاژیکوفسکی در بازیهای یورو ۲۰۱۶ بود.

او پیش از این نیز تنها گل مسابقه لهستان-اوکراین را در مرحله مقدماتی این رقابتها وارد دروازه کرده بود؛ گلی که پیروزی لهستان و در نهایت صعود این تیم به مرحله یک هشتم نهایی را به دنبال داشت.

پس از اولین گل، بازیکنان سوئیسی بازی تهاجمی را آغاز کردند اما تلاش آنها در نیمه اول بازی بی ثمر بود.

حملات پی در پی در نیمه دوم، دو کارت زرد برای بازیکنان هر دو تیم به همراه داشت و فابیان شار، فوتبالیست سوئیسی در دقیقه ۵۶ بازی و آرتور ینجی چک از تیم لهستان در دقیقه ۵۸ کارت زرد دریافت کردند.

خطاهای زیاد بازیکنان سوئیسی در این مسابقه، فرصت را در اختیار حریف می گذاشت تا بازی تهاجمی آنها را متوقف کنند. تلاشهای سوئیسی ها در نهایت نتیجه داد و شردان شکیری با یک ضربه برگردان در دقیقه ۸۲ دروازه لهستانی ها را گشود و به این ترتیب نتیجه مسابقه را ۱ -۱ کرد.

تلاش هر دو تیم در دو وقت اضافه نتوانست نتیجه بازی را تغییر دهد و در نهایت در پایان ضربات پنالتی، تیم لهستان توانست با نتیجه ۵ بر ۴ برنده شود.

این مسابقه روز شنبه در ورزشگاه شهر سنت اتین فرانسه برگزار شد. در نیمه نخست این لهستانی ها بودند که بر بازی تسلط داشتند و در نیمه دوم، سوئیسی ها.

ایرلند شمالی-ولز: اشتباهی که منجر به شکست شد

بازی دو تیم بریتانیایی ایرلند شمالی و ولز، روز شنبه در ورزشگاه پارک دو پرنس شهر پاریس، با پیروزی ۱ بر صفر تیم ولز به پایان رسید.

این مسابقه، دومین بازی از مرحله یک هشتم نهایی جام ملتهای اروپا محسوب می شد.

نیمه اول، بدون به ثمر نشستن گلی پایان یافت و توپی که در دقیقه ۱۹ توسط آرون رمزی وارد دروازه ایرلندی ها شد، درنهایت توسط داور آفساید اعلام شد.

در نیمه دوم اشتباه گرث مک آئولی، مدافع ایرلند شمالی باعث شد که اولین گل در دقیقه ۷۳ توسط ایرلندیها وارد دروازه خودشان شود. گرث مک آئولی درنهایت در دقیقه ۸۴ بازی، تعویض شد.

این اولین حضور ایرلند شمالی در جام ملتهای اروپا بود.

پرتغال-کرواسی: پیروزی که به سختی حاصل شد

مسابقه دو تیم کرواسی و پرتغال، آخرین بازی مرحله یک هشتم نهایی در روز شنبه، سرانجام با پیروزی ۱ بر صفر تیم پرتغال پایان یافت.

این مسابقه که حساس ترین بازی این روز خوانده می شد، نتوانست رضایت علاقمندانش را جلب کند و سرانجام تنها گل بازی نیز در دقیقه ۱۱۶ توسط ریکاردو کوارشما وارد دروازه شد.

آگهی

رقابت در نود دقیقه اول با تساوی بدون گل پایان یافت و هیچ تهدید جدی روی دروازه حریف شکل نگرفت.

پرتغال پنج شنبه آینده در مرحله یک چهارم نهایی، مقابل تیم لهستان حاضر می شود.

تیم پرتغال در حالی به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت که مسابقات در مرحله مقدماتی را نیز با سه تساوی به پایان رسانده بود.

Day in photos

EURO 2016 day 16

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

صعود ژاپن به لطف کارت زرد کمتر

پیروزی سنگال در مقابل لهستان؛ نخستین برد آفریقایی‌ها رقم خورد

غلبه ایران بر لهستان در لیگ ملت‌های والیبال