اردوغان: ترکیه می تواند ادامه مذاکرات برای پیوستن به اتحادیه اروپا را به همه پرسی گذارد

اردوغان: ترکیه می تواند ادامه مذاکرات برای پیوستن به اتحادیه اروپا را به همه پرسی گذارد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه می گوید کشورش می تواند به سبک بریتانیا، ادامه مذاکرات بر سر پیوستن به اتحادیه اروپا را به همه پرسی گذارد.

آگهی

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه می گوید کشورش می تواند به سبک بریتانیا، ادامه مذاکرات بر سر پیوستن به اتحادیه اروپا را به همه پرسی گذارد. رجب طیب اردوغان که همواره عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را برای کشورش تصمیمی راهبردی می خواند برای نخستین بار پیشنهاد کرده است که تکلیف این موضوع را همه پرسی روشن کند.

آقای اردوغان روز چهارشنبه (۲۲ ژوئن برابر با دوم تیرماه) در یک سخنرانی در استانبول خطاب به رهبران اتحادیه اروپا گفت: « اتحادیه اروپا، شما ما را نمی خواهید برای اینکه اکثریت جمعیت ما مسلمان است… روند مذاکره بر سر روادید نشان می دهد که تا چه حد غیرقابل اعتماد هستید. ما با شما به توافقی مکتوب رسیدیم اما شما به تعهدتان پایبند نبودید. این روی زشت شما است. وقتی اردوغان روی زشتتان را آشکار می کند، عصبانی می شوید. به همین دلیل است که برای خلاص شدن از دست اردوغان برنامه ریزی می کنید.»

ترکیه در سال ۱۹۸۷ میلادی نامزدی خود را برای عضویت در اتحادیه اروپا مطرح کرد و مذاکرات طولانی آنکارا با بروکسل بر سر این موضوع که از ۱۱ سال پیش در جریان داشته با موانع زیادی روبرو بوده است. آخرین آن به توافق ماه مارس دو طرف بر سر مساله پناهجویان در اتحادیه اروپا بازمی گردد که قرار شد در ازای همکاری آنکارا، شهروندان ترک بتوانند بدون اخذ ویزا، آزادانه در حوزه شنگن رفت و آمد کنند. اشاره آقای اردوغان هم به بخش دوم این توافق است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات محلی ترکیه؛ زورآزمایی سیاسی اردوغان با امام‌اوغلو و حزب رفاه نوین

اردوغان بار دیگر با اعلام حمایت از حماس، نتانیاهو را با هیتلر و استالین مقایسه کرد

علی‌اف در دیدار با اردوغان: جنگ به حل و فصل مشکل تاریخی قره‌باغ کمک کرد