«نور متین همسر قاتل اورلاندو احتمالا از اقدام شوهرش اطلاع داشته است»

«نور متین همسر قاتل اورلاندو احتمالا از اقدام شوهرش اطلاع داشته است»
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع نزدیک به پلیس فدرال آمریکا از احتمال بازداشت یا بازجویی از نور متین، همسر عمر میر صدیق متین قاتل اورلاندو خبر داده است.

آگهی

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع نزدیک به پلیس فدرال آمریکا از احتمال بازداشت یا بازجویی از نور متین، همسر عمر میر صدیق متین قاتل اورلاندو خبر داده است. به گزارش رویترز، نور متین احتمالا در جریان تصمیم همسر خود برای حمله به باشگاه دگرباشان جنسی در شهر اورلاندو بوده است.

آنگوس کینگ، یکی از اعضای کمیتۀ اطلاعاتی سنای آمریکا با اعلام این مطلب به این خبرگزاری تاکید کرده است نور متین ممکن است روز چهارشنبه دستگیر شود و بازجویی از وی نقاط تاریکی از این حمله را روشن کند.

هنوز اف بی آی نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده اما در ادامۀ تحقیقات خود دربارۀ عمر میر صدیق متین اطلاعاتی را بدست آورده که نشان می دهد عامل حمله به این باشگاه دگرباشان جنسی طی هفته های اخیر یکبار با همسرش و یکبار به تنهایی در پارک دیسنی لند طی هفته های اخیر حضور یافته بود. پلیس هنوز به درستی نمی داند که حضور وی در این مرکز تفریحی در قالب شناسایی محل برای اقدام تروریستی بوده است و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

در این تیراندازی که روز یکشنبه دوازدهم ژوئن (۲۳ خرداد) بوقوع پیوست ۵۳ نفر مجروح شده اند.

آنجل یکی از نجات یافتگان از تیراندازی در این باشگاه از نفرت موجود علیه دگرباشان سخن می راند روز سه شنبه در حضور خبرنگاران حاضر شد. وی به خبرنگاران از نقش باشگاه پالس در زندگی اش گفت : «برای من بعنوان یک مرد دگرباش جنسی رفتن به باشگاهی مانند پالس، رفتن به یک گوشۀ امن از بهشت بود، شما نمی توانید به هر باری که می خواهید بروید چون نفرت از شما همه جا هست.»

یکی دیگر از مجروحان هم از احساس گناهی سخن می گوید که او را ترک نمی کند چرا که با چشم خود آدم هایی را دیده که در کنارش جان باخته اند.

در تیراندازی در باشگاه شبانۀ پالس در اورلاندو، عمر متین ۴۹ نفر را به قتل رساند و خود نیز توسط پلیس کشته شد. داعش وی را یکی از سربازان دولت اسلامی دانسته که کافران و ناباوران را به سزای اعمالشان می رساند. عمر متین ساعاتی پیش از حمله به این باشگاه در تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیس آمریکا ۹۱۱ از بیعت خود با داعش سخن گفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کلینتون انتخابات درون حزبی واشنگتن را نیز برد

حمله اورلاندو؛ واکنشهای متفاوت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به این کشتار

اوباما: اگر از روی ترس واکنش نشان دهیم بعدها افسوس می خوریم