اعتراض به اصلاح قانون کار در فرانسه؛ درگیری پلیس با اعضای اتحادیه کارگری

اعتراض به اصلاح قانون کار در فرانسه؛ درگیری پلیس با اعضای اتحادیه کارگری
Copyright 
نگارش از Euronews با استفاده از  AFP
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پلیس برای بازگشایی مسیر منتهی به پالایشگاهی در جنوب شرقی فرانسه به گاز اشک آور متوسل شد بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه فعالیت شش پالایشگاه در این کشور تعطیل و یا مختل شده است قرار است در شرکت دولتی را

  • پلیس برای بازگشایی مسیر منتهی به پالایشگاهی در جنوب شرقی فرانسه به گاز اشک آور متوسل شد
  • بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه فعالیت شش پالایشگاه در این کشور تعطیل و یا مختل شده است
  • قرار است در شرکت دولتی راه آهن نیز روزهای چهارشنبه و پنجشنبه اعتصاب صورت گیرد
آگهی

همزمان با گسترش اعتراض ها به لایحه اصلاح قانون کار در فرانسه، پلیس این کشور با اعضای یکی از اتحادیه های کارگری در نزدیکی بندر مارسی درگیر شد.

پلیس فرانسه صبح روز سه شنبه ضمن استفاده از ماشین آبپاش و گاز اشک آور علیه اعضای اتحادیه کنفدراسیون عمومی کار موسوم به «سه ژه ت» (CGT) تلاش کرد مسیر منتهی به پالایشگاه «فو سور مر» را در جنوب شرقی این کشور بازگشایی کند.

به دنبال اعتصاب کارکنان پالایشگاههای فرانسه که در اعتراض به لایحه اصلاح قانون کار این کشور صورت می گیرد بسیاری از پمپ بنزین ها با کمبود سوخت مواجه شده اند.

ماکسیم پیکار، نماینده اتحادیه کارگری کنفدراسیون عمومی کار (CGT) می گوید: «امروز کارگران برضد این قانون بسیج شده اند و از تمام ابزارها برای خارج کردن طرح تصویب این قانون که حمله ای بنیادی علیه حقوق کارگران محسوب می شود، استفاده خواهند کرد.»

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه شش پالایشگاه از هشت پالایشگاه این کشور به دنبال اعتصاب کارکنان آن یا تعطیل شده و یا روند فعالیت آنها کند شده است. با این حال مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه بر تصویب لایحه اصلاح قانون کار تاکید دارد.

وی می گوید: «در مضیقه قرار گرفتن فرانسوی ها، مسدود کردن پالایشگاهها و تعطیلی اقتصادمان قابل پذیرش نیست. ایجاد یک مناقشه تمام عیار ایده ای قدیمی، کهنه و محافظه کارانه است. به این شکل گروگان گرفتن مصرف کنندگان، اقتصاد و صنعتمان و همچنین پیگیری اقداماتی که در راستای خارج کردن لایحه اصلاح قانون کار انجام می شود، دموکراتیک نیست.»

در حالی که مخالفان لایحه اصلاح قانون کار این طرح را تضعیف کننده حقوق کارگری توصیف می کنند، دولت فرانسه از تصویب این لایحه به عنوان گامی ضروری برای مقابله با آمار بالای بیکاری در این کشور نام می برد.

همزمان با اعتصاب کارکنان پالایشگاههای فرانسه، بخشی از کارکنان شرکت دولتی راه آهن نیز قرار است روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دست به اعتصاب بزنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعداد جنجال برانگیز ۳-۴۹ چیست؟

اعتصاب پالایشگاهها در فرانسه هجوم مردم به پمپ بنزینها را در پی داشته است

گسترش اعتراض ها به لایحه جنجالی «اصلاح قانون کار» در فرانسه