نیروهای ویژه افغانستان و آمریکا علی‌حیدر گیلانی را آزاد کردند

نیروهای ویژه افغانستان و آمریکا علی‌حیدر گیلانی را آزاد کردند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دفتر ریاست جمهوری افغانستان سه‌شنبه ۲۱ ثور/اردیبهشت با انتشار یک اطلاعیه مطبوعاتی اعلام کرد علی حیدر گیلانی، پسر یوسف‌رضا گیلانی، نخست‌وزیر پیشین پاکستان از چنگ تروریستان القاعده آزاد شده است.

در این اطلاعیه آمده است: «نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در یک عملیات مشترک ضد دهشت افگنی با شرکای بین‌المللی در ولایت پکتیکا، یک هستۀ شبکۀ القاعده را از بین برده است.»

وزارت خارجه پاکستان هم با انتشار بیانه‌ای ضمن تایید این خبر اعلام کرد: فرزند نخست‌وزیر پیشین پاکستان امروز در جریان عملیات مشترک نیروهای امنیتی افغانستان و آمریکا در غزنی آزاد شد.

U.S., Afghan forces free kidnapped son of Pakistani ex-premier https://t.co/M0hQtpd0vfpic.twitter.com/Ch2wqGL3Ja

— Reuters World (@ReutersWorld) May 10, 2016

محمد اشرف غنی‌، رئیس جمهوری افغانستان این عملیات ضدتروریستی را «بازتاب دهندۀ توانایی روزافزون نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان» «در میدان جنگ» و همچنین «عملیات بشردوستانه» توصیف کرده است.

علی‌حیدر گیلانی سه سال پیش و در آستانه انتخابات محلی در نزدیکی دفتر حزب «مردم پاکستان» در شهر مولتان در ایالت پنجاب ربوده شد. در آن زمان یوسف‌رضا گیلانی نخست‌وزیر بود.

آزادی علی‌حیدر گیلانی دومین مورد رهایی فرزندان مقام‌های عالی‌رتبه پاکستانی در ماه‌های اخیر است. شهباز تاثیر، فرزند سلمان تاثیر والی/فرماندار پیشین ایالت پنجاب در ماه حوت/اسفند سال گذشته پس از پنج سال اسارت آزاد شد. پدر شهباز در سال ۲۰۱۱ به دلیل انتقاد از قانون «تکفیر» پاکستان توسط محافظش کشته شده‌ بود.

Gilani's recovery comes just over two months after Shahbaz Taseer was freed/released.

— Asad Hashim (@AsadHashim) May 10, 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شهادت نادر فرماندهان ارشد آمریکایی؛ دولت بایدن مسئول «آشفتگی مرگبار» تخلیه نظامی افغانستان است

یک تحلیلگر اطلاعاتی ارتش آمریکا به فروش اسرار نظامی در ازای دریافت ۴۲ هزار دلار متهم شد

سلاح آمریکایی که یک کشتی را در کمتر از ۳۰ ثانیه به دو نیم می‌کند