همه پرسی بریتانیا و شکاف در حزب حاکم

همه پرسی بریتانیا و شکاف در حزب حاکم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

حدود شش هفته مانده به برگزاری همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا، دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا هشدار داد که رای مردم این کشور به خروج از اتحادیه

آگهی

حدود شش هفته مانده به برگزاری همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا، دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا هشدار داد که رای مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا می تواند صلح در اروپا را تهدید کند.

یکی از وعده های انتخاباتی آقای کامرون به مردم بریتانیا در سال گذشته میلادی،برگزاری همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا بود.

آقای کامرون درباره این همه پرسی گفت: «انزوا هیچ وقت به نفع این کشور نبوده است. هر وقت که ما به اروپا پشت کردیم، دیر یا زود از این تصمیم پشیمان شدیم و مجبور شدیم که سرانجام با هزینه بیشتری به اروپا بازگردیم. اگر ما بمانیم، می دانیم که چه چیزی نصیبمان می شود: دسترسی کامل به یک بازار واحد در حال رشد در زمینه های مختلف مثل انرژی، خدمات، محصولات دیجیتالی و همچنین چشم انداز قراردادهای تجاری بین اتحادیه اروپا و آمریکا و بازارهای بزرگ دیگر. اما خروج ما از اتحادیه اروپا، تیری در تاریکی است.»

نخست وزیر بریتانیا که موافق ماندن در اتحادیه اروپا است نتوانسته است همه اعضای کابینه و حزب محافظه کار را با خود همراه کند.

یکی از مخالفان سرسخت ماندن در اتحادیه اروپا، بوریس جانسون، شهردار سابق لندن و هم حزبی آقای کامرون است.

بوریس جانسون با اشاره به صحبتهای دیوید کامرون گفت: «من فکر نمی کنم که نخست وزیر واقعا اعتقاد داشته باشد که ترک اتحادیه اروپا، منجر به ایجاد جنگ در اروپا می شود. با توجه به این که همین چند ماه قبل خود او آمادگی داشت در صورت موفق نشدن در ایجاد اصلاحات پایدار در اتحادیه اروپا، مردم را به خروج از اتحادیه اروپا دعوت کند. ما هنوز به اصلاحات مطلوب دست نیافته ایم.»

حدود دو ماه قبل آقای کامرون پس از نشست رهبران اتحادیه اروپا گفت که به بریتانیا «موقعیت ویژه ای» که به دنبالش بود اعطا شده است و او دیگر حامی خروج از اتحادیه اروپا نیست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کامرون: خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تیری در تاریکی است

مذاکرات پسا برکسیت بریتانیا و کانادا به‌دلیل اختلاف بر سر گوشت گاو و پنیر شکست خورد

طلاق بریتانیا از اتحادیه اروپا چقدر برای لندن آب می‌خورد؟ خان از هزینه‌های برکسیت گفت