بازسازی آثار باستانی تخریب شده در پالمیرا

بازسازی آثار باستانی تخریب شده در پالمیرا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پالمیرا برای مدت بیش از یکسال تحت کنترل داعش بود. در این مدت بخش های زیادی از این میراث تاریخی تخریب شد. با خروج داعش، کارشناسان بین المللی در محل

آگهی

پالمیرا برای مدت بیش از یکسال تحت کنترل داعش بود. در این مدت بخش های زیادی از این میراث تاریخی تخریب شد.
با خروج داعش، کارشناسان بین المللی در محل حضور یافته و در تلاش برای ترمیم بازسازی تخریب های صورت گرفته هستند. بسیاری از آنها می گویند شرایطی خیلی بدتر از این را پیش بینی کرده بودند. به گزارش موزه آثار تاریخی سوریه، ۸۰ درصد از آثار تاریخی این شهر باقی مانده است و طی چند سال آینده قابل ترمیم و بازسازی هستند. همچنین گفته می شود بخش هایی از این آثار تاریخی نیز توسط داعش غارت شده و در بازار سیاه عتیقه به فروش رسیده است.

خوزه مانوئل رودیگز، نماینده پرو در یونسکو می گوید: «زمانی که بحث درباره آثار تاریخی و فرهنگی است، تخریب ها غیر قابل جبران هستند و نمی توان تمامی آنها را از نو ساخت. حتی اگر ۱۰۰ درصد از تجهیزات و قطعات معتبر استفاده شود اما مورد بازسازی شده هیچگاه مثل اول نخواهد بود. خوشبختانه در اینجا نیازی به بازسازی کامل نیست. ما مواد اولیه را در اختیار داریم و باید کار بازسازی را روی آنها انجام دهیم.»

قبل از آنکه کارشناسان بین المللی وارد مرکزشوند و کار خود را آغاز کنند نیاز بود تا زمین های این منطقه مین زدایی شود. نیروهای ارتش روسیه می گویند، ماه آوریل تمامی بخش های تاریخی پالمیرا را پاکسازی کرده اند.

یوری استاویتسکی، فرمانده نیروهای مهندسی روس می گوید: «باید بگویم افرادی که این مین ها را برای تروریست ها ساخته اند بسیار حرفه ای بوده اند. آنها روش های متفاوت و جدید برای کارگذاشتن این مین ها بکار گرفته اند. آنها همچنین مواد منفجره خاص خود را ساخته اند.»

نیروهای ارتش روسیه، آموزش هایی را نیز برای نظامیان سوری در نظر گرفته اند تا بتوانند پس از پالمیرا،عملیات پاکسازی در دیگر شهرهای سوریه را نیز انجام دهند و مین های به جا مانده از داعش را خنثی کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ارکستر سمفونیک سن پترزبورگ در شهر باستانی پالمیرا نواخت

تلاش «مرکز آشتی» برای برقراری آتش بس در سوریه

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد