محاکمه شهروند ایرانی-آلمانی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در سوریه آغاز شد

محاکمه شهروند ایرانی-آلمانی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در سوریه آغاز شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

رسیدگی قضایی به پرونده آریا لاجوردی، شهروند آلمانی دارای اصالت ایرانی، به اتهام ارتکاب جنایات جنگی در سوریه و عضویت در یک گروه اسلامگرای افراطی روز سه‌شنبه در فرانکفورت آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آریا لاجودی ۲۱ ساله متهم است در بهار سال ۲۰۱۴ در سوریه همراه با دو جنگجوی دیگر، با دو سر بریده به نیزه کشیده شده عکس گرفته و این تصویر را در صفحه فیسبوک خود منتشر کرده است. یکی از شعب کیفری دادگاه تجدید نظر شهر فرانکفورت که رسیدگی به این پرونده را برعهده دارد، آریا لاجوردی را به تلاش برای ارتکاب جنایت جنگی متهم کرده است.

دادستانی فدرال آلمان معتقد است که آریا لاجوردی و دو همقطارش با هدف تحقیر دو «بی‌ایمان» به قتل رسیده، این عکس را در فضای مجازی منتشر کرده اند. درباره هویت این دو مقتول خبری منتشر نشده است.

la Mascarade "Aria Ladjedvardi",comparaît à Francfort,pour«perpétration d'un crime en Syrie».https://t.co/msvqQ1AFGSpic.twitter.com/tKvvFTT0Pa

— Le Pisteur (@lepisteur) 3 mai 2016

آریا لاجوردی در اکتبر سال ۲۰۱۵ با حکم قضایی در منزل خود در فرانکفورت دستگیر شد و از آن زمان تاکنون در بازداشت موقت به سر می‌برد. احتمالا وی در سال ۲۰۱۴ و با هدف پیوستن به یکی از گروه‌های اسلامگرای افراطی به سوریه سفر کرده است.

این محاکمه، نخستین رسیدگی قضایی به پرونده‌های شهروندان آلمانی متهم به ارتکاب جنایات جنگی در سوریه و عراق است. به گفته یک سخنگوی دادستان فدرال آلمان، دستگاه قضایی این کشور در حال تکمیل ۱۰ پرونده با اتهامات مشابه است. به علاوه حدود سی نفر دیگر نیز به اتهام عضویت در گروه‌های تروریستی در انتظار محاکمه هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلمان ۲۷ نفر را به اتهام توطئه برای کودتا علیه دولت محاکمه می‌کند

آمریکا چهار فرد ساکن ایران را به دلیل کمک به گردان‌های الشتر در بحرین تحریم کرد

پلیس و آژانس امنیت داخلی اسرائیل از کشف یک گروه تروریستی مرتبط با حماس در شهر سخنین خبر دادند