مکزیک؛ اعتراض به عدم پاسخگویی دولت درباره فاجعه ناپدید شدن دانشجویان

مکزیک؛ اعتراض به عدم پاسخگویی دولت درباره فاجعه ناپدید شدن دانشجویان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هزاران نفر در پایتخت مکزیک در اعتراض به عدم پاسخگویی دولت درباره ناپدید شدن دانشجویان تظاهرات کردند. نوزده ماه است که ۴۳ تن از دانشجویان مخالف دولت

آگهی

هزاران نفر در پایتخت مکزیک در اعتراض به عدم پاسخگویی دولت درباره ناپدید شدن دانشجویان تظاهرات کردند. نوزده ماه است که ۴۳ تن از دانشجویان مخالف دولت در استان ایگوالا مفقود شده اند و هنوز دولت مکزیک پاسخ قابل قبولی به خانواده دانشجویان نداده است.

خانواده قربانیان از سال ۲۰۱۴ تاکنون دست از تلاش برای کشف حقیقت برنداشته اند. یکی از والدینی که فرزندانشان را در این فاجعه از دست داده اند، می گویند: «جهان از منفعل ماندن دولت در این باره منزجر است و به همین دلیل ما به جستجوهایمان ادامه می دهیم و از رئیس جمهوری انریکه پنیا نیتو خواسته ایم به وعده های خود عمل کند و بررسیهای گسترده ای در این زمینه داشته باشد.»

مادر یکی از دانشجویان هم می گوید: «ورود بازرسان و کارشناسان مستقل به مکزیک برای ما بسیار مهم است. خشم ما از این است که دولت می خواهد آنها را از مکزیک اخراج کند. منظورم این است که برای خروج این افراد از مکزیک لحظه شماری می کند زیرا آنها در این تحقیقات بسیاری از نقاط تاریک را روشن و کشف کرده اند.»

روز یکشنبه گذشته، گروهی از کارشناسان و کارآگاهان که تحت نظارت کمیسیون مشترک حقوق بشر کشورهای قاره آمریکا به مکزیک آمده اند دولت این کشور را متهم کردند که مانع از کشف حقیقت شده و توجهی به یکی از فجایع حقوق بشری این کشور یعنی «ناپدید شدن و کشتار این دانشجویان» نمی کند.

این کمیسیون مستقل اعلام کرده است که دولت مکزیک مانع از کار بازرسان و کارآگاهان این سازمان حقوق بشری می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیشنهاد کمیسیون اروپا: محدودیت رفت و آمد پس از برکسیت برای جوانان «لغو شود»

آیا با داروهای کاهش وزن، افکار خودکشی به سر می‌زند؛ آژانس دارویی اروپا نتیجه تحقیقات را منتشر کرد

چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟