گروه ناظران حقوق بشر سوریه: حملات هوایی نیروهای دولتی ۲۳ کشته برجای گذاشت

گروه ناظران حقوق بشر سوریه: حملات هوایی نیروهای دولتی ۲۳ کشته برجای گذاشت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در جریان حملات هوایی به شهر دوما و منطقه ای مسکونی در استان حلب در سوریه ۲۳ نفر کشته شدند. گروه ناظران حقوق بشر سوریه با اعلام این خبر عامل این حملات

آگهی

در جریان حملات هوایی به شهر دوما و منطقه ای مسکونی در استان حلب در سوریه ۲۳ نفر کشته شدند. گروه ناظران حقوق بشر سوریه با اعلام این خبر عامل این حملات را که روز شنبه رخ داد، نیروهای دولتی معرفی کرد.

به گفته گروه ناظران حقوق بشر سوریه در حملات هوایی به شهر دوما ۱۳ نفر کشته و ۲۲ نفر مجروح شده اند. شهر دوما که در شمال شرقی دمشق واقع شده است، تحت کنترل نیروهای مخالف دولت سوریه قرار دارد.

#Assad's forces commit a massacre in #Douma#Damascus leaving 10 dead & more than 20 wounded #Syriapic.twitter.com/8ocdSa19WG

— Syrian Coalition (@SyrCoalition) April 23, 2016

گروه ناظران حقوق بشر سوریه همچنین از کشته شدن دست کم ۱۰ نفر در حملات هوایی روز شنبه به منطقه ای مسکونی در نزدیکی شهر حلب خبر داد.

تصاویری که بر روی شبکه های اجتماعی منتشرشده است نیروهای امدادرسان را در حال کمک به مجروحان حملات هوایی روز شنبه در شهر دوما و منطقه عندان نشان می دهد.

یکی از ساکنان منطقه عندان در استان حلب می گوید: «آنها به شما خواهند گفت که رژیم و روسها هدف گیری دقیقی دارند. اما هیچ مهاجمی اینجا نیست و تنها غیرنظامیان حضور دارند. آنها غیرنظامیان را می کشند. به وضوح می بینید که اینجا مغازه ها مورد هدف قرار گرفته است. کسی از جبهه النصره اینجا حضور ندارد و آنها تنها غیرنظامیان را هدف قرار می دهند. هدف تنها کشتن مردم به هر نحوی از انحاء است.»

حملات هوایی روز شنبه در استان حلب در حالی انجام شد که روز جمعه نیز در حملاتی مشابه در این استان ۱۹ نفر کشته شده بودند.

شدت گرفتن درگیری ها در اطراف شهرهای حلب، لاذقیه، دمشق و اِدلِب طی یک هفته اخیر منجر به ترک مذاکرات صلح سوریه از سوی مخالفان دولت بشار اسد، رئیس جمهور این کشور شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: یک نظامی ایرانی در حمله هوایی اسرائیل به سوریه کشته شد