تمدید بازداشت مظنونان به همکاری در حمله های بروکسل و پاریس

تمدید بازداشت مظنونان به همکاری در حمله های بروکسل و پاریس
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دادگاه بروکسل روز پنجشنبه حکم بازداشت محمد عبرینی به همراه ۶ فرد دیگر مظنون به همکاری در حمله های تروریستی بروکسل و پاریس را تمدید کرد. محمد عبرینی

آگهی

دادگاه بروکسل روز پنجشنبه حکم بازداشت محمد عبرینی به همراه ۶ فرد دیگر مظنون به همکاری در حمله های تروریستی بروکسل و پاریس را تمدید کرد.

محمد عبرینی ۳۱ ساله و از نزدیکان صلاح عبدالسلام پس از دستگیری اعلام کرده بود که وی فردی است که دو نفر حمله کننده انتحاری در فرودگاه زاونتم بروکسل را همراهی می کرده است.

در میان افراد حاضر در دادگاه روز پنجشنبه از فرد دیگری با نام اسامه کرایم نام برده می شود. بنا به گفته وکیل این فرد، وی در تاریخ ۲۲ مارس از منفجر کردن خود در بروکسل سر باز زده بود.

ونسان لورکن، وکیل اسامه کرایم درباره نقش موثر موکلش در جریان تحقیقات می گوید: «از هنگام دستگیری موکلم، وی درباره نقش و مسئولیتش در حمله ها توضیح داده است. درست است که باید متوجه شویم دقیقا چه اتفاقی روی داده است، ولی باید بپذیریم او از ادامه عملیات منصرف شده است. بدین معنی که او از انجام این کار آگاهی داشته است. وی همچنین در تحقیقات برای جلوگیری از خشونتهای بیشتر همکاری کرده است.»

تحقیقات اولیه قضایی انجام شده نشان می دهد که مهاجمان بیست و دوم مارس در بروکسل، برای حمله مجدد به اهدافی در فرانسه برنامه ریزی کرده بودند ولی پس از دستگیری صلاح عبدالسلام، تصمیم می گیرند عملیات خود را در بروکسل انجام دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عامل کشتن دو شهروند سوئدی در بروکسل در پی تیراندازی پلیس بلژیک کشته شد

آلمان دو فرد مظنون به جاسوسی برای روسیه را بازداشت کرد

آغاز محاکمه دیپلمات اتحادیه اروپا؛ سوئد: هیچ مبنایی ندارد؛ ایران: به اسرائیل اطلاعات می‌داد