انتقاد به خشونت پلیس مقدونیه با معترضان در ایدومنی

انتقاد به خشونت پلیس مقدونیه با معترضان در ایدومنی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

درگیری هایی که روز یکشنبه میان مهاجران و پلیس مقدونیه در منطقه مرزی ایدومنی روی داد، اعتراض فعالان حقوق بشر را برانگیخت. دولت یونان نیز ضمن انتقاد به

آگهی

درگیری هایی که روز یکشنبه میان مهاجران و پلیس مقدونیه در منطقه مرزی ایدومنی روی داد، اعتراض فعالان حقوق بشر را برانگیخت. دولت یونان نیز ضمن انتقاد به عملکرد کشور همسایه، اقدام پلیس مقدونیه را «استفاده بیش از حد و نامتعادل از خشونت» خواند.

در این روز پلیس مقدونیه برای متفرق کردن بیش از پانصد پناهجویی که پشت حصارهای مرزی این کشور با یونان تجمع کرده بودند از گاز اشک آور، گاز فلفل و گلوله های پلاستیکی استفاده کرد که این کار منجر به مجروح شدن دست کم ۲۶۰ نفر شد.

اگرچه پلیس مقدونیه استفاده از گلوله های پلاستیکی را انکار کرده اما مشاهدات یکی از اعضای تیم سازمان پزشکان بدون مرز، گفته های پلیس را رد می کند. او می گوید: «آسیبهای جدی وجود دارد. شکستگی ها و جراحتهایی به دلیل شلیک گلوله های پلاستیکی. این گلوله ها به سر ۳ کودک زیر ۱۰ سال نیز اصابت کرد.»

تنشهای روز یکشنبه پس از آن آغاز شد که شایعاتی در اردوگاه، خبر از باز شدن مرزها می داد. به این ترتیب مهاجران پشت حصارهای مرزی تجمع کردند و خواستار بازگشایی مرزها شدند.

در این روز همچنین گروهی پنج نفره از مهاجران سوری سعی کردند با نیروهای مرزی مذاکره کنند اما تلاششان بی نتیجه بود. یکی از این افراد می گوید: «ما از آنها درخواست کردیم که آرام باشند و تنش را پایان دهند. اما مشکل این است که ما نمی توانیم ۱۰ هزار نفر را آرام نگه داریم.»

سرانجام صبح دوشنبه آرامش به اردوگاه ایدومنی بازگشت و بخشی از مجروحان که به بیمارستان محلی انتقال داده شده بودند، درمان و مرخص شدند.

با بسته شدن مسیر بالکان، بیش از یازده هزار نفر در اردوگاه ایدومنی از ماه فوریه به این سو در انتظار برچیده شدن سیمهای خاردار هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درگیری پلیس مرزی مقدونیه با پناهجویان دست کم ۲۶۰ مصدوم برجای گذاشت

پلیس مرزی مقدونیه برای متفرق کردن پناهجویان به گاز اشک آور متوسل شد

یونان عملیات بازگرداندن مهاجران به ترکیه را موقتا متوقف کرد