ادامه فشارها بر نخست وزیر بریتانیا، معترضان خواهان کناره گیری او از قدرت اند

ادامه فشارها بر نخست وزیر بریتانیا، معترضان خواهان کناره گیری او از قدرت اند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شش روز پس از انتشار اوراق پاناما و افشای سرمایه گذاری برون مرزی پدر دیوید کامرون از فشارها بر نخست وزیر بریتانیا کاسته نشده است. صدها نفر با تجمع در

آگهی

شش روز پس از انتشار اوراق پاناما و افشای سرمایه گذاری برون مرزی پدر دیوید کامرون از فشارها بر نخست وزیر بریتانیا کاسته نشده است. صدها نفر با تجمع در خیابان داونینگ، محل دفتر نخست وزیری در لندن خواستار کناره گیری دیوید کامرون از قدرت شدند.

یکی از معترضان گفت: «این آخرین چیزی که موجب شده کاسه صبرمان لبریز شود و امیدوارم که پایانی باشد بر کار دیوید کامرون.» دیگری افزود: «خیلی مهم است که مردم به خیابان ها بریزند و نشان دهند که به این موضوعات توجه دارند. ما دنبال چیزی متفاوت هستیم. نمی دانم او استعفا می دهد یا نه. اگر اینکار را کند که عالی می شود. تغییرات باید روی دهد و این می تواند شروع آن باشد.»

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر در انتقاد از دیوید کامرون گفته که او «مردم را فریب داده» و اعتماد مردم بریتانیا از نخست وزیر سلب شده است.

همزمان دیوید کامرون، از اینکه در ارتباط با اوراق پاناما نتوانسته امور مالی اش را بهتر مدیریت کند اظهار تاسف کرده است. با نزدیک شدن به انتخابات محلی در انگلستان، نخست وزیر بریتانیا نگران از دست رفتن وجهه و اعتبار حزب مخافظه کار است. او روز شنبه گفت: «می دانم که می بایست و می توانستم این موضوع را بهتر مدیریت کنم. می دانم که باید درس بگیرم و درس خواهم گرفت. از شماره ۱۰ داونینگ (دفتر نخست وزیری) و مشاورانم انتقاد نکنید. من را سرزنش کنید این خطا از من سر زده.»

افزایش فشارها بر نخست وزیر بریتانیا طی هفته گذشته، او را واداشت تا جزئیات بیشتری از وضعیت مالی خود و اعضای خانواده اش آشکار کند. دیوید کامرون دو روز پیش اعلام کرد که او و همسرش در یک صندوق سرمایه گذاری (شرکت هلدینگ بلیرمور) که پدرش در پاناما تاسیس کرده بود، سهام داشتند اما آن را در سال ۲۰۱۰ و قبل از نخست وزیری به قیمت ۳۰ هزار پوند فروخته اند و تمام مالیات های مرتبط با سود حاصل از آن را هم پرداخته اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

از زمین‌خواری تا درآمد ماهانه میلیاردی از هتل؛ از فساد مالی منتسب به کاظم صدیقی چه می‌دانیم؟

معترضان اسرائیلی با بستن بزرگراهی در تل‌آویو خواستار آزادی گروگان‌های باقی مانده در غزه شدند