رای منفی هلندیها طرفداران اتحادیه اروپا را در شوک فرو برد

رای منفی هلندیها طرفداران اتحادیه اروپا را در شوک فرو برد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در همه پرسی روز چهارشنبه ۶ آوریل ۶۴ درصد از شرکت کنندگان هلندی با پیمان همکاری نزدیکتر تجاری و سیاسی اوکراین و اتحادیه اروپا مخالفت کردند. نتیجه همه

آگهی

در همه پرسی روز چهارشنبه ۶ آوریل ۶۴ درصد از شرکت کنندگان هلندی با پیمان همکاری نزدیکتر تجاری و سیاسی اوکراین و اتحادیه اروپا مخالفت کردند.

نتیجه همه پرسی هلند را می توان یک پیروزی برای احزاب مخالف اتحادیه اروپا دانست. خرت ویلدرز، رهبر حزب راست افراطی موسوم به «آزادی هلند» که بطور جدی برای رای «نه» هلندی ها فعالیت می کرد، پس از اعلام نتایج همه پرسی گفت این نتیجه، آغازی بر پایان اتحادیه اروپا خواهد بود.

او در شبکه های اجتماعی یادآور شد که به این ترتیب رای دهندگان هلندی به نخبگان سیاسی در بروکسل و لاهه «نه» گفته اند و این رای منفی می تواند بر تصمیم مردم در دیگر کشورهای اروپایی بویژه بر نتیجه همه پرسی ۲۳ ژوئن بریتانیا تاثیر بگذارد.

اما مارک روته، نخست وزیر هلند که کشورش ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد، از نتیجه این همه پرسی ناخشنود است. پیش از این پارلمان هلند برای عقد این پیمان تجاری به نخست وزیر، چراغ سبز نشان داده بود و اگرچه این رای «نه» نمی تواند دولتمردان هلند را ملزم به رد معاهدۀ مورد بحث کند اما می تواند موقعیت دولت این کشور را در زمانی که کمتر از یک سال به انتخابات عمومی باقیمانده به خطر بیندازد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه همه پرسی هلند نگرانی اوکراینی ها از آینده را افزایش داد

مخالفت هلندی ها با معاهده همکاری اتحادیه اروپا با اوکراین

همه پرسی هلند درباره همکاری اوکراین با اتحادیه اروپا