«اوراق پاناما»؛ آنگلا مرکل و مقامات بلند پایه اقتصادی جهان خواستار شفافیت بیشتر مالی شدند

«اوراق پاناما»؛ آنگلا مرکل و مقامات بلند پایه اقتصادی جهان خواستار شفافیت بیشتر مالی شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تاکید بر شفافیت مالی و اصلاحات، مفاهیمی بودند که در ملاقات روز سه شنبه آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان با مقامات بلند پایه اقتصادی جهان از جمله روسای بانک

آگهی

تاکید بر شفافیت مالی و اصلاحات، مفاهیمی بودند که در ملاقات روز سه شنبه آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان با مقامات بلند پایه اقتصادی جهان از جمله روسای بانک جهانی، صندوق بین المللی پول، سازمان بین المللی کار، سازمان تجارت جهانی و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه مطرح شدند.

در پی رسوایی انتشار «اوراق پاناما» شفافیت مالی مورد توجه مقامات بلند پایه اقتصادی جهان قرار گرفته است.

کریستین لاگارد رئیس صندوق بین المللی پول در ارتباط با شفافیت مالی در گفتگو با یورونیوز گفت: «کارهای اولیه در این ارتباط بر می گردد به سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ تحت ریاست فرانسه در گروه ۲۰! این ماموریت کاملا تحقق نیافته و راهی طولانی باقی است. کارهای زیادی باید انجام شود و بطور مداوم اقدامات بروزسانی شود زیرا هیچ محدودیتی برای تخیل برخی آدم ها وجود ندارد.»

با انتشار اسامی بسیاری از ثروتمندان و قدرتمندان جهان که در «اوراق پاناما» اقدامات آنها برای فرار مالیاتی و پولشویی ذکر شده، برخی کشورها در سراسر جهان تحقیقات را در این زمینه آغاز کرده اند با این حال شرکت حقوقی پانامایی «موسکا فونسکا» (عامل این اقدامات) می گوید مرتکب هیچ گونه اقدام غیر قانونی نشده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخست وزیر بریتانیا: درآمدی از خارج از مرزها نداشته ام

افشاگری «اوراق پاناما» در مورد رییس جدید فیفا

افشاگری روزنامه اسپانیایی در مورد فعالیت های مسی در پاناما