لیتوانی با درخواست ویدئویی پناهجوی افغان موافقت کرد

لیتوانی با درخواست ویدئویی پناهجوی افغان موافقت کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

عبدالبصیر یوسفی، پناهجوی افغان در یونان با انتشار یک پیام ویدئویی در شبکه یوتویوب از رییس جمهوری لیتوانی خواست با درخواست پناهندگی وی موافقت کند

آگهی

عبدالبصیر یوسفی، پناهجوی افغان در یونان با انتشار یک پیام ویدئویی در شبکه یوتویوب از رییس جمهوری لیتوانی خواست با درخواست پناهندگی وی موافقت کند.

عبدالبصیر در ولایت غور افغانستان ابتدا در بخش لجستیک برای نیروهای نظامی لیتوانی کار می کرد اما پس از یادگیری زبان به عنوان مترجم استخدام شد. وی در ویدئوی خود می گوید که به دلیل شناخت از فرهنگ و زبان لیتوانی قصد پناهندگی در این کشور را دارد.

نماینده وزیر دفاع لیتوانی در واکنش به این درخواست گفت: «او رابط سربازهای ما با مردم محلی بود و نفوذ او در میان مردم در نگرش آنها نسبت به ما تاثیر زیادی داشت.»

عبدالبصیر در حال حاضر در اردوگاه پناهجویان در یونان به سر می برد. مقامات لیتوانی اعلام کرده اند که با درخواست وی موافقت شده و او می تواند به زودی به لیتوانی سفر کند.

معاون وزیر دفاع لیتوانی در این باره گفت: «او در کشورش تحت خطر است، به همین دلیل تصمیم گرفته ایم به این فرد کمک کنیم. اکنون وی در یونان است و گذرنامه معتبر دارد، ما تنها باید مقدمات پرواز او به کشور را فراهم کنیم یا خودش می تواند مستقیم به اینجا بیاید.»

به گفته معاون وزیر دفاع لیتوانی، پس از انتشار ویدئوی بصیر در شبکه های اجتماعی تعدادی از افسران ارتش که در افغانستان خدمت می کردند خواستار موافقت با درخواست او شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخستین نیروهای نظامی آلمانی وارد لیتوانی شدند

هم‌پیمان نزدیک ناوالنی در لیتوانی با چکش و گاز اشک‌آور مورد حمله قرار گرفت

انتشار اسناد مشارکت ۱۲ کارمند سازمان ملل در حمله حماس به اسرائیل؛ عربستان: از «اونروا» حمایت می‌کنیم