پرسش های بی پاسخ درباره چگونگی اجرای توافقنامه اتحادیه اروپا و ترکیه

پرسش های بی پاسخ درباره چگونگی اجرای توافقنامه اتحادیه اروپا و ترکیه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گرچه پنج روز دیگر توافقنامه اتحادیه اروپا و ترکیه برای بازپس فرستادن پناهجویان غیرقانونی از یونان به ترکیه اجرایی خواهد شد٬ اما همچنان پرسش های

آگهی

گرچه پنج روز دیگر توافقنامه اتحادیه اروپا و ترکیه برای بازپس فرستادن پناهجویان غیرقانونی از یونان به ترکیه اجرایی خواهد شد٬ اما همچنان پرسش های بسیاری درباره چگونگی اجرای این توافقنامه بی پاسخ مانده است: از جمله اینکه این پناهجویان تحت چه تدابیری به ترکیه اعزام می شوند و کجا و در چه شرایطی اسکان داده خواهند شد؟

گیورگوس گیریتسیس٬ سخنگوی دولت یونان در امور پناهندگی می گوید: «در حال بررسی وضعیت هستیم و نیاز به زمان بیشتر داریم تا بتوانیم در این زمینه دقیق تر نظر دهیم. تعداد پناهجویان متغیر است؛ یک روز کم است و یک روز مثل دیروز یک هزار تن است. به هر حال بدیهی است که اگر روزی یک هزار پناهجو داشته باشیم اجرای توافقنامه با ترکیه بسیار مشکل خواهد بود.»

بر اساس این توافقنامه٬ ترکیه در ازای دریافت کمک های مالیِ اتحادیه اروپا به پناهجویان رسیدگی خواهد کرد. با وجود این٬ سازمان های حقوق بشری و برخی سیاستمداران اروپایی تردید دارند که ترکیه قادر باشد از منظر تسهیلاتی و عملی این جمعیت عظیم را سامان دهد.

علاوه بر این٬ چگونگی نظارت کامل بر مرزهای آبی اتحادیه اروپا نیز همچنان در هاله ای از ابهام است؛ به ویژه دریای اژه که فقط در سال گذشته محل گذر بیش از یک میلیون پناهجو بوده و جان صدها تن دیگر را گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترکیه؛ ممانعت از حرکت پناهجویان بسوی یونان در راستای اجرای توافقنامه با اتحادیه اروپا

نتیجه کنفرانس سران اروپا در مورد مسئله مهاجر

توافق بروکسل و آنکارا: همه پناهجویانی که از راه ترکیه وارد یونان شوند٬ بازگردانده می شوند