ترکیه؛ ممانعت از حرکت پناهجویان بسوی یونان در راستای اجرای توافقنامه با اتحادیه اروپا

ترکیه؛ ممانعت از حرکت پناهجویان بسوی یونان در راستای اجرای توافقنامه با اتحادیه اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ترکیه در راستای اجرای توافقنامه میان این کشور و اتحادیه اروپا از روز جمعه ۱۸ مارس مانع عبور بیش از دو هزار پناهجو از دریای اژه برای رفتن به یونان شد

آگهی

ترکیه در راستای اجرای توافقنامه میان این کشور و اتحادیه اروپا از روز جمعه ۱۸ مارس مانع عبور بیش از دو هزار پناهجو از دریای اژه برای رفتن به یونان شد و آنها را به مرکز پناهجویان منتقل کرده است.

در تصاویر دریافتی از یکی از مراکز این پناهجویان به آنجا منتقل شدندپ، دختری فریاد می زند: «بگذارید از اینجا بیرون برویم، پدرم بیمار است.»

بر اساس توافق امضا شده میان اتحادیه اروپا و آنکارا، ترکیه در قبال دریافت کمک های مالی، تسهیل صدور ویزا برای شهروندانش و تسهیل روند پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا، مانع عبور پناهجویان غیرقانونی از دریای اژه و رسیدن به یونان خواهد شد.

با این حال هنوز پناهجویانی همانند حسین از سوریه هستند خود را با قایق به جزیزه لزبوس یونان می رسانند. او می گوید: «به اینجا آمده ام تا بتواند به دانمارک بروم و تحصیلاتم را ادامه دهم. من خیلی سخت در ترکیه کار کردم، پول جمع کردم تا توانستم خودم را به اینجا برسانم حالا بعد از این همه تلاش به ترکیه برگردم؟ این کار خیلی خطرناک است اصلا کار خوبی نیست.»

در منطقه مرزی «ایدومنی» در مرز یونان با مقدونیه، پناهجویان در چادرها پشت مرز گیر افتاده اند و مقامات مقدونیه اجازه عبور پناهجویان را نمی دهند.

به عنوان بخشی از توافق میان اتحادیه اروپا و ترکیه مهاجرانی که از راه غیر قانونی وارد یونان شوند به ترکیه بازگردانده می شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

توقف صدور ویزا برای کارمندان نهاد‌های بشردوستانه؛اسرائیل امدادرسانی به فلسطینیان غزه را بغرنج‌تر کرد

پرتاب کمک‌های هوایی در شمال غزه به‌دلیل باز نشدن چترهای مخصوص باعث مرگ پنج نفر شد

سیل در آنتالیای ترکیه دستکم یک قربانی گرفت