وکیل بابک زنجانی: بازداشت ضراب نشان دهنده خدمات موکلم است

وکیل بابک زنجانی: بازداشت ضراب نشان دهنده خدمات موکلم است
Copyright 
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

رسول کوهپایه‌ زاده، وکیل مدافع بابک زنجانی درباره بازداشت رضا ضراب – که بر اساس کیفرخواست دادستانی آمریکا و به اتهام همکاری با ایران در دور زدن تحریم‌ها صورت گرفته- گفت: بازداشت رضا ضراب شریک موکل من به اتهام همکاری با ایران در دور زدن تحریم‌ها، به خوبی بیانگر نقش موثر و کلیدی آقای بابک زنجانی در راستای خدمت به نظام است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آقای کوهپایه‌ زاده درباره اتهام‌های موکلش گفت: خدمات موکل من از مصادیق پولشویی بین المللی است و این همان طنز تلخ و تناقض آشکار اتهام بابک زنجانی است.

وی با بیان اینکه هیچوقت نباید دوستان و خدمات‌ شان فراموش شود افزود: البته تردیدی نیست که ارائه خدمات و سابقه افراد مانع رسیدگی به اتهامات‌ شان نیست ولی هر اتهامی به موکل من وارد باشد اخلال در نظام اقتصادی با قصد و علم ضربه زدن به نظام که منتج به افساد فی الارض باشد وارد نیست.

رضا ضراب، تاجر ایرانی‌ ترکیه‌ای پیشتر هر گونه ارتباط با بابک زنجانی را تکذیب کرده و گفته بود: «نمی‌دانم چطور این داستان درست شده که بابک زنجانی رئیس یا همکار یا شریک من است. این را ابتدا یکی از روزنامه‌های ترکیه با هدف خاص سیاسی مطرح کرد و بعد هم در ایران منعکس شد. زنجانی هیچ‌وقت رئیس من نبوده. آقایان خودشان یک اشتباه مرتکب شدند و حالا هم نمی‌دانند باید چه بکنند.»

آقای ضراب چند روز قبل به اتهام هدایت صدها میلیون دلار پول برای کمک به دور زدن تحریم‌های ایالات متحده علیه دولت ایران و دیگر شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در فلوریدای آمریکا بازداشت شد.

بازداشت رضا ضراب در آمریکا پس از آن صورت می‌گیرد که با توافق ایران و کشورهای ۱+۵، تحریم‌های هسته‌ای علیه تهران لغو شده‌ و بابک زنجانی نیز به اعدام محکوم شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دادگاه فساد نفتی پایان یافت: تقاضای اعدام برای بابک زنجانی

عبدالصمد خرمشاهی: بهتر بود دادگاه بابک زنجانی علنی می ماند

فایننشال‌تایمز: صادرات نفت ایران به بالاترین میزان در ۶ سال گذشته رسید