سفر تاریخی اوباما به کوبا و گفتگو بر سر تحریمها

سفر تاریخی اوباما به کوبا و گفتگو بر سر تحریمها
Copyright 
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه برای یک سفر دو روزه وارد هاوانا، پایتخت کوبا شد. وی را در این سفر، بانوی نخست ایالات متحده و دو دختر آنها

آگهی

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه برای یک سفر دو روزه وارد هاوانا، پایتخت کوبا شد. وی را در این سفر، بانوی نخست ایالات متحده و دو دختر آنها همراهی می کنند.

آقای اوباما روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت خوزه مارتی، قهرمان استقلال کوبا شرکت کرد. او در نخستین روز از سفر خود در سفارت آمریکا در هاوانا که اخیرا بازگشایی شد، حضور یافت.

قرار است در این سفر گفتگوهایی میان باراک اوباما و رائول کاسترو، همتای کوبایی وی بر سر گسترش روابط دیپلماتیک و تجاری میان دو کشور و بویژه لغو تحریم ها علیه هاوانا صورت بگیرد.

هیچ ملاقاتی میان رئیس جمهوری آمریکا و فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا در برنامه این سفر گنجانده نشده است.

باراک اوباما از کنگرۀ آمریکا خواسته است تحریم های وضع شده ۵۴ ساله توسط این کشور علیه کوبا را لغو کند اما جمهوریخواهان که اکثریت کرسی های کنگره را در اختیار دارند با لغو این تحریمها مخالفند.

دو کشور پس از بیش از نیم قرن قطع رابطه در تابستان سال گذشتۀ میلادی روابط دیپلماتیک خود را با بازگشایی سفارتخانه هایشان از سر گرفتند و این نخستین سفر یک رئیس جمهوری آمریکا به کوبا از سال ۱۹۲۸ به اینسوست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حضور اولین شرکت آمریکایی در کوبا پس از ۵۷ سال

فرا رسیدن فصل آشتی آمریکا و کوبا پس از نیم قرن

کوبایی‌ها چگونه برای جنگ در اوکراین به استخدام روسیه درمی‌آیند؟