دیدار نمایندگان پارلمان فرانسه از تالار باتاکلان با هدف جلوگیری از حوادث تروریستی

دیدار نمایندگان پارلمان فرانسه از تالار باتاکلان با هدف جلوگیری از حوادث تروریستی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نمایندگان پارلمان فرانسه روز پنجشنبه از تالار کنسرت باتاکلان که در نوامبر گذشته هدف حملات تروریستی قرار گرفت بازدید کردند. این دیدار با هدف آشنایی

آگهی

نمایندگان پارلمان فرانسه روز پنجشنبه از تالار کنسرت باتاکلان که در نوامبر گذشته هدف حملات تروریستی قرار گرفت بازدید کردند.

این دیدار با هدف آشنایی بیشتر اعضای کمیسیون تحقیق پارلمان از حادثه٬ وضعیت تالار و نحوه مداخله پلیس صورت گرفته است. جرج فنش٬ قاضی و رئیس کمیته تروریسم درباره این دیدار گفت: «ما با نیروهای ویژه امنیتی به ترتیب زمانی روند مداخله پلیس را بررسی می کنیم و به سوالات کمیسیون تحقیق پارلمان٬ قربانیان٬ خانواده های آنها و نیز مردم فرانسه پاسخ خواهیم داد.»

این اقدام نمایندگان پارلمان گرچه با هدف جلوگیری از تکرار حوادث مشابه صورت گرفته اما با انتقادهایی روبرو شده است. خانواده های قربانیان با دردناک خواندن آن٬ از این دیدار به عنوان «چشم چرانی» یاد کرده اند. منتقدان نیز نگرانی خود را نسبت به مخدوش شدن آثار و شواهد به جا مانده از حادثه در حین بازدید٬ اعلام کرده اند.

مادر یکی از قربانیان این حادثه ضمن اعتراض به نحوه پاسخگویی دستگاه قضایی فرانسه٬ آن را مضحک خواند و گفت: «برای چه آنها (نمایندگان پارلمان) باید بیایند اینجا و آنچه روی داده را تماشا کنند و نیروهای امنیتی و پلیس ویژه را بسیج کنند، در حالی که ما والدین و نزدیکان قربانیان هنوز نمی دانیم فرزندانمان در چه ساعاتی کشته شدند. روی گواهی مرگ پسرم نوشته شده که او بین ۱۳ و ۱۴ نوامبر فوت شده است.»

همزمان٬ سنای فرانسه با اکثریت قاطع آراء لایحه بازنگری در قانون اساسی را به تصویب رساند. این لایحه عمدتا به «اعلام وضعیت فوق العاده» مربوط می شود.

حملات ۱۳ نوامبر سال گذشته در چند نقطه از پاریس از جمله تالار کنسرت باتاکلان توسط اعضای گروه داعش طراحی و اجرا شد و در آن دست کم ۱۳۰ نفر جان باختند و ۳۵۰ نفر هم زخمی شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حملات مرگبار جمعه شب پاریس (۱۳ نوامبر ۲۰۱۵) به ترتیب زمانی

در گرماگرم افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، فرانسه امنیت شب تحویل سال نوی المپیکی را تشدید می‌کند

جزئیات حمله پاریس؛ تحقیقات آلمان و فرانسه در مورد چاقوکشی آرمان رجب‌پور و قصور روانپزشکی