قاتل ۷۷ نفر در نروژ از رفتار غیرانسانی در زندان شکایت دارد

قاتل ۷۷ نفر در نروژ از رفتار غیرانسانی در زندان شکایت دارد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

خبر کوتاه دادگاه نروژ روز سه شنبه بررسی شکایت آندرس برویویک را آغاز می کند. وی دولت نروژ را به داشتن رفتاری «غیرانسانی و تحقیرآمیز» در زندان متهم

آگهی

خبر کوتاه

دادگاه نروژ روز سه شنبه بررسی شکایت آندرس برویویک را آغاز می کند. وی دولت نروژ را به داشتن رفتاری «غیرانسانی و تحقیرآمیز» در زندان متهم کرده است.

آندرس برویویک که گرایش های راستگرای افراطی دارد در ژوییه ۲۰۱۱ در جزیرۀ اوتویا ۷۷ نفر را به قتل رساند. وی به ۲۱ سال زندان محکوم شده و این محکومیت خود را جدا از دیگر زندانیان در سلول های انفرادی طی می کند و همین امر را دلیل بدرفتاری در زندان عنوان کرده است.

این قاتل ۳۷ ساله می گوید بجز زندانبان ها و پزشکان زندان هیچ کسی را نمی بیند و تا سال ۲۰۱۳ مادرش تنها ملاقات کننده ای بود که برای دیدار وی به زندان می آمد.

وکیل مدافع آندرس برویویک حبس انفرادی و عدم تماس با دیگر زندانیان را برای سلامتی موکل خود مضر دانسته و تهدید کرده است از دولت نروژ به دادگاه حقوق بشر اروپا شکایت می کند. در مقابل این ادعا، پزشکان زندان اعلام کرده اند هیچ نشانه ای مبنی بر بیماری جسمی یا روانی در این قاتل راستگرا مشاهده نکرده اند.

آندرس برویویک سه سلول در اختیار دارد که در یکی به مطالعه می پردازد، در سلول دوم که مجهز به تلویزیون است استراحت می کند و در سلول سوم که در آن دستگاههای بدنسازی نصب شده است، ورزش می کند.

دادگاه رسیدگی به شکایت وی تا روز جمعه هجدهم مارس ادامه دارد و هیچ تصاویری از چهرۀ وی برای عدم تشویق هوادارانش پخش نخواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پادشاه بیمار و ۸۷ ساله نروژ تحت عمل جراحی قرار گرفت

استارتاپ نروژی سفارش‌های غذایی را با پهپاد به دست مشتریان می‌رساند

سرویس اطلاعاتی نروژ: روسیه از نظر نظامی در اوکراین دست بالا را به دست می‌آورد