پایان عملیات ارتش ترکیه در دیاربکر

پایان عملیات ارتش ترکیه در دیاربکر
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ارتش ترکیه از پایان عملیات خود در شهر کردنشین دیاربکر خبر داد. پس از ماه ها درگیری بین نیروهای ارتش ترکیه و شبه نظامیان حزب کارگران کردستان ترکیه (پ

آگهی

ارتش ترکیه از پایان عملیات خود در شهر کردنشین دیاربکر خبر داد. پس از ماه ها درگیری بین نیروهای ارتش ترکیه و شبه نظامیان حزب کارگران کردستان ترکیه (پ کا کا) در جنوب شرقی این کشور، مردم این منطقه امیدوارند که بار دیگر آرامش حاکم شود.

«منطقه سور» که یک منطقه باستانی است و از حومه های دیاربکر است، شاهد شدیدترین درگیریهای چند سال اخیر بوده است. به گزارش مقامهای امنیتی ترکیه ۲۷۱ شبه نظامی پ کا کا در این منطقه کشته شده اند. از حدود چهار ماه قبل مقررات منع رفت و آمد در منطقه سور برقرار شده بود. گروه های حقوق بشری می گویند ده ها غیرنظامی هم در جریان این درگیریها کشته شده اند.

از ماه ژوئیه سال گذشته میلادی یعنی حدود هشت ماه قبل که آتش بس بین دولت ترکیه و پ کا کا پایان یافت، درگیریها بین این دو گروه به طور بی سابقه ای در دو دهه اخیر افزایش یافت.

ارتش ترکیه دامنه عملیات خود را از مناطق جنوبی این کشور که معمولا منطقه فعال پ کا کا بود به کوهستانهای شمال عراق هم گسترش داد.

افزایش ناآرامیهای چند ماه اخیر این نگرانی را ایجاد کرده بود که ترکیه و پ کا کا به رویارویی های خونین دهه های گذشته بازگردند که بیش از چهل هزار کشته به جا گذاشت. پ کا کا از سال ۱۹۸۴ میلادی یعنی حدود سی سال قبل به دنبال خودمختاری بخشهای کردنشین ترکیه از دولت مرکزی این کشور بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درگیری حامیان و مخالفان شهردار منتخب در منطقه عمدتا کردنشین ترکیه؛ برادر نامزد حزب مخالف کشته شد

انتخابات محلی ترکیه؛ زورآزمایی سیاسی اردوغان با امام‌اوغلو و حزب رفاه نوین

ترکیه به تلافی کشته شدن ۱۲ سرباز حملات خود را علیه گروه‌های کرد سوریه و عراق تشدید کرد