ترامپ می سی سی پی و میشیگان را برد، سندرز و کلینتون این دو ایالت را تقسیم کردند

ترامپ می سی سی پی و میشیگان را برد، سندرز و کلینتون این دو ایالت را تقسیم کردند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

انتخابات مقدماتی در ایالات می سی سی پی و میشیگان به نفع دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه تمام شد. در نتایج اولیۀ اعلام شده، میلیاردر آمریکایی در می سی

آگهی

انتخابات مقدماتی در ایالات می سی سی پی و میشیگان به نفع دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه تمام شد. در نتایج اولیۀ اعلام شده، میلیاردر آمریکایی در می سی سی پی ۴۸ درصد آرا و در میشیگان ۳۷ درصد آرا را از آن خود کرده و بالاتر از تد کروز، رقیب اصلی خود ایستاده است.

وی در نطق پیروزی خود مدعی شد که حتی دموکرات ها هم به وی رای داده اند و گفت: «مشارکت در این انتخابات هر هفته گسترده بوده است. دموکرات ها پرشمار به ما پیوسته اند، این خیلی مهم است. رای دهندگان مستقل هم همینطور و کسانی که هیچ وقت به جمهوریخواهان رای نداده بودند و حتی به آن فکر هم نکرده بودند در اینجا هستند.»

در جبهۀ دموکرات ها، هیلاری کلینتون در می سی سی پی و برنی سندرز در میشیگان پیروز این انتخابات شدند.

برنی سندرز، نامزد سوسیالیست دموکرات که ۵۰ درصد آرا را در میشیگان کسب کرده است، این پیروزی را نشانۀ موفقیت کارزار خود دانست و گفت: «نتیجۀ امشب به معنای این است که کارزار برنی سندرز، انقلاب مردم و انقلاب سیاسی ادامه دارد. این اتفاق قوی دارد در هر گوشۀ کشور می افتد و به صراحت می گویم در قویترین مناطقی که با ما هستند تکرار خواهد شد.»

هیلاری کلینتون که در میشیگان با نزدیک به سه درصد نتیجۀ این انتخابات را به برنی سندرز واگذار کرده است، در می سی سی پی توانسته بیش از ۸۰ درصد آرا را از آن خود کند. ۳۱ انجمن درون حزبی وی را برگزیده اند و دو انجمن نیز به برنی سندرز رای داده اند.

اگر چه هیلاری کلینتون نتیجۀ آرای انتخابات مقدماتی را در این ایالت به برنی سندرز باخته اما توانسته است انجمن های درون حزبی بیشتری را با خود همراه کند. طبق نتایج اولیۀ اعلام شده ۱۰ انجمن درون حزبی به وزیر دفاع سابق آمریکا رأی داده اند.

وی که پس از پیروزی هایی که در روز سه شنبۀ بزرگ داشت در سخنرانی های خود بیش از گذشته مستقیما به دونالد ترامپ حمله می کند، در نطق خود گفت: «هدف از ریاست جمهوری ارائه و انتشار توهین نیست، بلکه برای دادن نتیجه به مردم آمریکاست.»

هیلاری کلینتون تاکنون در ۱۳ ایالت پیروز شده و از حمایت ۱.۱۳۰ انجمن درون حزبی برخوردار است. در مقابل برنی ساندرز تاکنون حمایت ۴۹۹ انجمن درون حزبی دموکرات ها را به نام خود ثبت کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا جمهوریخواهان موفق به حذف ترامپ می شوند؟

انتخابات آمریکا؛ کاندیداهای نهایی احزاب چگونه انتخاب می شوند؟

حمایت بایدن از موضع سناتوری که خواستار انتخابات زودرس در اسرائیل شده بود