«اصل پرداخت رشوه در جریان میزبانی آلمان در جام جهانی منتفی نیست»

«اصل پرداخت رشوه در جریان میزبانی آلمان در جام جهانی منتفی نیست»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دفتر حقوقی بین المللی «فِرِش فیلدز» که در خصوص نحوه اعطای میزبانی جام جهانی ۲۰۰۶ تحقیق می کرد در گزارش روز جمعه خود آورده است شواهدی دال بر اینکه

آگهی

دفتر حقوقی بین المللی «فِرِش فیلدز» که در خصوص نحوه اعطای میزبانی جام جهانی ۲۰۰۶ تحقیق می کرد در گزارش روز جمعه خود آورده است شواهدی دال بر اینکه آلمان میزبانی را با پرداخت رشوه به دست آورده باشد بدست نیاورده ولی با این حال نمی تواند اصل پرداخت رشوه را منتفی بداند.

دکتر کریستیان دووه، سخنگوی این دفتر حقوقی در این باره گفت: «به صورت خلاصه باید بگویم که ما دلیلی مبنی بر خریده شدن آراء نیافتیم. با این حال نمی توانیم احتمال چنین مسئله ای را به طور کلی رد کنیم. به شدت به دنبال این بودیم تا کم و کیف آرای اعضای مختلف کمیته اجرایی فیفا که رایشان در مورد میزبانی آلمان محل تردید بود را دریابیم.»

هفته نامه «اشپیگل» پیش تر با فاش کردن پرداخت ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار یورویی رییس اسبق آدیداس به فیفا، مدعی شده بود این پول برای خرید رای چهار عضو آسیایی کمیته اجرایی هزینه شده است.

دکتر کریستیان دووه، سخنگوی دفتر حقوقی «فِرِش فیلدز» در ادامه کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه اضافه کرد: «همه شما می دانید که ادعا شده بود این مبلغ به عنوان سهم فدراسیون فوتبال آلمان در بخش «تشریفات افتتاحیه» به فیفا پرداخت شده است. بعد از تحقیقات، به این نتیجه رسیدیم که این چنین نیست و هدف این مبلغ شخص رابرت لوییس دریفوس بوده است.»

از قرار معلوم آقای دریفوس، رییس اسبق آدیداس در اوت ۲۰۰۲ اندکی پیش از این پرداخت، یک حساب بانکی در سوییس افتتاح کرده بوده است. تحقیقات مزبور نشان می دهد مبلغ نامشخصی هم از سوی فرانتس بکن باوئر در آن زمان منتقل شده است و بعد این پول از حسابی در قطر سر در آورده که متعلق به محمد بن حمام بوده است. ولی چرایی پرداخت این مبلغ و نحوه هزینه شدن آن مشخص نیست و آقای بکن باوئر هم تاکنون از همکاری با تیم بازرسی امتناع کرده است. با این حال در این گزارش آمده که شخص ولفگانگ نیرزباخ، رییس وقت فدراسیون فوتبال آلمان، دست کم تا سال ۲۰۱۵ در جریان رد و بدل شدن این مبلغ نبوده است.

در تنظیم این گزارش ۳۸۰ صفحه ای به اطلاعات الکترونیکی مفقودی، ایمیل های پاک شده، فایل های محرمانه و اظهارات برخی از افراد ذینفع استناد شده است ولی به علت پیچیدگی های موضوع، دفتر «فِرِش فیلدز» از بیان یک جمع بندی جامع و صریح اعلام معذوریت کرده و گفته نمی تواند به تمامی ابهامات موجود در این پرونده حجیم پاسخ دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دربی کسل‌کننده تهران باز هم صفر صفر شد؛ پرسپولیس و استقلال به تساوی رضایت دادند

شهرآورد ۱۰۳ تهران؛ پرسپولیس به قهرمانی امیدوار می‌شود یا استقلال راه خود را جدا می‌کند؟

دربی برگشت پرسپولیس و استقلال با حضور داوران زن برگزار می‌شود؟