وبلاگ نویس روس بدلیل انکار وجود خدا محاکمه می شود

وبلاگ نویس روس بدلیل انکار وجود خدا محاکمه می شود
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ویکتور کراسنوف، بلاگر برجسته ای در شهر استاوروپول واقع در جنوب روسیه بخاطر انکار وجود خدا در اظهارنظر آنلاین خود با احتمال یک سال زندان روبروست

آگهی

ویکتور کراسنوف، بلاگر برجسته ای در شهر استاوروپول واقع در جنوب روسیه بخاطر انکار وجود خدا در اظهارنظر آنلاین خود با احتمال یک سال زندان روبروست.

ویکتور کراسنوف نوشته است «اگر بگویم که افسانه پردازی های یهودی تحت عنوان کتاب مقدس به معنی تمام مزخرف است، که چه؟ حداقل به باور من.» وی سپس اضافه کرده بود «به باور من خدایی وجود ندارد.»

این بلاگر روس با شکایت رسمی یک دانشجوی رشته حقوق به پلیس روسیه بازداشت شد و پیش از آن که پزشکان او را مردی با عقل سلیم و آماده برای محاکمه تشخیص دهند، توسط دادگاه مجبور به گذراندن یک ماه تمام در یک بیمارستان روانی شد.

وکیل وی به خبرگزاری فرانسه گفته است که موکلش «فردی است که به خدا باور ندارد، به همین سادگی.»

پیش از تصویب قانون سختگیرانه، توهین به اعتقادات مذهبی در روسیه در ردیف تخلفات اداری جای می گرفت و مجازاتی به جز جریمه بیش از ۱ هزار روبلی (حدود ۱۵ $) را در پی نمی داشت.

این رویه پس از آن که گروه معروف پانک «پوسی رایوت» در سال ۲۰۱۳ میلادی دست به اجرای موسیقی انتقادآمیز در کلیسای جامع مسکو زدند دگرگون شد و پارلمان روسیه توهین به مقدسات را جرم دانست. اعضای گروه پوسی رایوت به دو سال زندان محکوم شدند.

با این رویداد در کلیسای جامع مسکو بود که قانونگذاران روسیه ماده ۱۴۸ قانون جزا را از تصویب گذراندند تا توهین به احساسات مذهبی ممنوع و جرم تلقی شود.

ویکتور کراسنوف بلاگر به رادیو اروپای آزاد گفته است که «بنیادگرایان مسیحی ارتدکس» او را تهدید کرده اند که «به سراغ من و خانواده ام خواهند آمد و از هیچ چیز بد در حق ما کوتاهی نخواهند کرد.»

مطبوعات روسیه تنها از جانب کلیسای ارتدوکس روسیه تحت فشار نیست. در ژانویه ۲۰۱۵ میلادی ده ها هزار نفر در گروزنی، مرکز جمهوری چچنستان در اعتراض به انتشار کاریکاتوری از پیامبر مسلمانان در مجله فرانسوی شارلی ابدو به خیابانها ریختند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اولین مصاحبه یولیا ناوالنایا همسر الکسی ناوالنی؛ از چگونگی شنیدن خبر مرگ او تا انتقاد از غرب

همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید

اولین اظهار نظر پوتین بعد از حمله موشکی و پهپادی مستقیم ایران به اسرائيل