فرود در قزاقستان پس از یکسال ماموریت در ایستگاه فضایی بین المللی

فرود در قزاقستان پس از یکسال ماموریت در ایستگاه فضایی بین المللی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دو فضانورد روس و آمریکایی پس از تقریبا یکسال ایستگاه فضایی بین المللی را ترک و روز چهارشنبه با محفظه یا کپسول سایوز در استپ قزاقستان فرود آمدند

آگهی

دو فضانورد روس و آمریکایی پس از تقریبا یکسال ایستگاه فضایی بین المللی را ترک و روز چهارشنبه با محفظه یا کپسول سایوز در استپ قزاقستان فرود آمدند.

اسکات کلی آمریکایی و میخائیل کورنینکو روس ۳۴۰ روز را در ایستگاه فضایی بین المللی سپری کردند که دو برابر مدت زمان معمول اقامت فضانوردان در این ایستگاه بوده است. این برای آقای کلی رکوردی جدید محسوب می شود.

مطالعه تاثیر مدت زمان طولانی ماموریت و زندگی در فضای بدون جاذبه و تاثیر آن بر جسم و روان این دو فضانورد، دانشمندان را قادر خواهد خواهد ساخت تا راه را بر ماموریت های فضایی بلندپروازنه تر، مثلا به مریخ، هموار کنند.

دانشمندان ناسا با مقایسه اسکات کلی فضانورد با برادر دوقلویش بر روی زمین، بیشتر به تاثیر و تفاوت زندگی در فضا پی خواهند برد.

زندگی طولانی در محیط بی وزنی و فضا تاثیرات سوء خود از جمله آتروفی عضلانی، مشکل خواب، پوکی استخوان و اختلال در بینایی را به همراه دارد اما دشواری های روانی و ذهنی آن بر فضانوردان ظاهرا بیشتر و سخت تر است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشف تازه ناسا: مریخ در آغاز شبیه زمین بوده است

حیات در مریخ؛ جستجویی تازه

همکاری فضایی روسیه و آمریکا به‌رغم جنگ اوکراین؛ یک فضانورد آمریکایی و دو روس به ایستگاه فضایی رفتند