هشدار وزیر اول اسکاتلند نسبت به عواقب برگزاری همه پرسی در بریتانیا

هشدار وزیر اول اسکاتلند نسبت به عواقب برگزاری همه پرسی در بریتانیا
نگارش از Behrooz Assadian
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وزیر اول اسکاتلند نسبت به عواقب برگزاری همه پرسی برای ماندن یا رفتن از اتحادیه اروپا هشدار داد. نیکولا استروژن روز دوشنبه با انتقاد از دیوید کامرون٬

آگهی

وزیر اول اسکاتلند نسبت به عواقب برگزاری همه پرسی برای ماندن یا رفتن از اتحادیه اروپا هشدار داد. نیکولا استروژن روز دوشنبه با انتقاد از دیوید کامرون٬ نخست وزیر بریتانیا٬ گفت مخالف کارزار انتخاباتی است که بر اساس «منفی گرایی و ترس و تیره روزی» بنانهاده شود.

نیکولا استروژن تاکید کرد: «من خواهان این هستم که همه پرسی ۲۳ ژوئن با پیروزی گسترده هواداران ماندن در اتحادیه اروپا همراه شود. کمتر از دو سال پیش اسکاتلند به ماندن در بریتانیا رای داد. اکنون اگر ماندن مان در بریتانیا موجب رفتن مان از اتحادیه اروپا شود دیگر دور از ذهن نخواهد بود که اعتراض مردم اسکاتلند منجر به برگزاری همه پرسی دیگری شود.»

خانم استروژن بر این باور است که مذاکرات دیوید کامرون با مقامات اتحادیه تحول جدیدی در روابط دوجانبه ایجاد نکرده است و فقط عملا موجب ناامیدی بیشتر مخالفان اتحادیه اروپا شده و خطر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را تقویت کرده است.

وزیر اول اسکاتلند گفت که کنش های سیاسی دیوید کامرون پیش از این نیز موجب شده است که جدایی طلبان در همه پرسی اسکاتلند آراء قابل توجهی به دست آورند و بعد از آن نیز در پارلمان بریتانیا اکثر کرسی های نمایندگی اسکاتلند را کسب کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر اول سابق اسکاتلند پس از طرح اتهام سوءاستفاده جنسی از حزبش استعفاء داد

شرایط آینده بریتانیا درصورت خروج از اتحادیه اروپا

نگاهی اقتصادی بر احتمال خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا