حمایت سیاه پوستان، برگ برنده هیلاری کلینتون

حمایت سیاه پوستان، برگ برنده هیلاری کلینتون
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تعیین نامزد نهایی حزب دموکرات آمریکا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به روزهای حساس خود نزدیک می شود. رای گیری روز شنبه در ایالت کارولینای جنوبی و

آگهی

تعیین نامزد نهایی حزب دموکرات آمریکا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به روزهای حساس خود نزدیک می شود. رای گیری روز شنبه در ایالت کارولینای جنوبی و سپس انتخابات «سه شنبه بزرگ» در چند ایالت تا حد زیادی نامزد آینده دموکرات ها را مشخص می کند.

بیل کلینتون، رییس جمهور پیشین آمریکا برای حمایت از همسرش هیلاری کلینتون وارد کارزار انتخاباتی شده، وی که در ویرجینایا سخنرانی می کرد گفت: «چرا ایجا انقدر ناامیدی وجود دارد؟ چون مردم آمریکا در تصویر زیبایی که رییس جمهور اوباما از آینده خلق کرده نگاه می کنند اما خود را پیدا نمی کنند. هیلاری آماده ریاست جمهوری شده تا تصویری از آینده برای همه آمریکایی ها خلق کند. این کاریست که او خواهد کرد.»

خانم کلینتون هفته گذشته در ایالت نوادا با اختلاف کمی برنی سندرز را پشت سر گذاشت. اکنون نیز نظرسنجی ها نشان می دهد که وی بخت بیشتری از رقیبش برای پیروزی در ایالت های جنوبی دارد، به ویژه به خاطر حمایت سیاه پوستان از او.

جان فورتیر، تحلیلگر سیاسی می گوید: «حزب دموکرات ترکیب بسیار قدرتمندی از اقلیت ها به ویژه آفریقایی-آمریکایی ها دارد. آنها نصف آرای ایالت کارولینای جنوبی و یک چهارم کل ایالت های آمریکا را در اختیار دارند. اگرچه برنی سندرز در ابتدا عملکرد خوبی در چند ایالت داشت اما این موضوع الزاما به معنی عملکرد خوب وی در آینده نیست. فکر می کنیم هیلاری کلینتون توان بیشتری دارد.»

آخرین نظرسنجی در ایالت کارولینای جنوبی از اختلاف بیش از ۲۰ درصدی آرای دو نامزد دموکرات حکایت دارد.

اشتفان گروبه، خبرنگار یورونیوز در واشنگتن می گوید: «هفته گذشته برنی سندرز خارج از کارولینای جنوبی بود. شاید به این خاطر که وی امید خود را به پیروزی در این ایالت از دست داده است. آیا این معنی آن است که سیاست هیلاری کلینتون برای توقف رقیبش در جنوب آمریکا موفق بوده؟»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«جار و جنجال جمهوریخواهان»؛ سندرز: چرا موقع معافیت مالیاتی میلیاردرها اعتراضی ندارید؟

شیرینی‌پز فرانسوی‌الاصل پنج رئیس‌جمهور آمریکا در ۷۸ سالگی درگذشت

ناکامی سندرز؛ سنای آمریکا از فروش موشک‌های پیشرفته ۶۵۰ میلیون دلاری به عربستان حمایت کرد