فیلم «نابغه» با نگاهی به دنیای کتاب و نشر به برلین آمده است

فیلم «نابغه» با نگاهی به دنیای کتاب و نشر به برلین آمده است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

عوامل ساخت فیلم «نابغه» در ششمین روز از جشنوارۀ فیلم برلین و همزمان با نمایش این فیلم در بخش مسابقه به روی فرش قرمز رفتند. جود لاو، کالین فرث، نیکول

آگهی

عوامل ساخت فیلم «نابغه» در ششمین روز از جشنوارۀ فیلم برلین و همزمان با نمایش این فیلم در بخش مسابقه به روی فرش قرمز رفتند. جود لاو، کالین فرث، نیکول کیدمن و لورا لینی در این فیلم ایفای نقش کرده اند و مایکل گراندیچ نیز کارگردانی این فیلم را به عهده داشته است.

کالین فرث می گوید بازی در نقش مکس پرکینس، ناشر آمریکایی را به دلیل دیدن زیبایی خلق کردن یک کتاب پذیرفته است. او می گوید :«می خواستم در نقش مردی بازی کنم که به زمانی تعلق داشت که همۀ ما آرزوی رفتن به آن زمان را داریم. مردی که هم می دانست گوش کند و هم به دیگران کمک کند.»

مایکل گراندیچ کارگردان این فیم از دنیای تئاتر به سینما آمده است. او در مورد اولین تجربۀ سینمایی خود می گوید: «بزرگترین مشکل من فهمیدن بخش تکنیکی ساخت این فیلم بود. ارتباط با بازیگران برایم راحت بود چرا که در طول زندگی حرفه ای ام با این بخش از کار آشنا بوده ام.»

لورا لینی در پاسخ به این سوال که آیا پرداختن به دنیای کتاب وقتی به دنیای تصویر تعلق داریم، برایش دشوار نبوده، به خبرنگار یورونیوز می گوید: «هر دوی ما در این باره چیزهایی می دانیم، متاسفانه خیلی زمان ما به خواندن نمی گذرد.»

فیلم نابغه به رابطۀ مکس پرکینس، ناشر و توماس ولف، نویسندۀ آمریکایی می پردازد. مکس پرکینس در طول زندگی حرفه ای خود علاوه بر توماس ولف، نویسندگان دیگری نظیر ارنست همینگوی، اسکات فیتزجرالد و ادیت وارتون را به جهان ادبیات و رمان معرفی کرد.

ولفگانگ اشپیندلر، خبرنگار یورونیوز در پایان این گزارش می گوید: «این فیلم با بازیگران فوق العاده ای ساخته شده اما من شک دارم که بتواند جایزۀ خرس طلایی را برای بهترین فیلم ببرد. اینجا در برلین معمولا این جایزه به فیلم هایی داده می شود که از آنسوها می آیند و ناشناخته هستند.»

در مجموع ۱۷ فیلم در بخش بین المللی جشنوارۀ فیلم برلین برای دریافت خرس طلایی با یکدیگر رقابت می کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نرگس کلهر در گفت‌وگو با یورونیوز: راه رفته پس از جنبش مهسا قابل برگشت نیست

فیلمساز اسرائيلی برنده جایزهٔ برلیناله مدعی شد: «من و خانواده‌ام به مرگ تهدید شده‌ایم»

دولت آلمان «اظهارات یهودستیزانه» در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم برلین را بررسی می‌کند