یک چالش جدید برای کاربران آیفون۶

یک چالش جدید برای کاربران آیفون۶
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

به روز رسانی سیستم عامل، یکی از کارهای معمول کاربران تلفن های همراه هوشمند است. با این حال در چند ماه گذشته بسیاری از دارندگان تلفن های آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس که سعی کردند سیستم عامل آی اواس۹ اسمارت فون های خود را به روزرسانی کنند، با یک پیام مواجه شدند:Erreur ۵۳

به گزارش روزنامه گاردین، به نظر می رسد که این مشکل بیشتر گریبانگیر کاربرانی شده که دکمه شروع (home) آیفون خود را پس از یک خرابی، در محلی به جز نمایندگی های اپل (Apple Store) تعمیر کرده اند. این دکمه ها قادر به ضبط مشخصات اثر انگشت صاحب خود هستند. این روزنامه بریتانیایی از قول بسیاری از افرادی که با این چالش مواجه شده اند، گزارش کرده که نمایندگی های اپل تنها یک راه حل را به این کاربران پیشنهاد می کنند: «خرید یک آیفون جدید.»

این مشکل در بسیاری از کشورهای جهان بحث برانگیز شده است. بسیاری از کاربران فرانسوی معتقدند که شرکت اپل، خدمات پس از فروش محصولاتش را در انحصار کامل خود گرفته است.

اما پاسخ این غول دنیای فنآوری به این مشکل و انتقادات کاملا تکنیکی است. اپل حفاظت از داده های شخصی کاربران را عامل حساسیت آیفون ۶ می داند. یکی از سخنگویان این شرکت به گاردین گفت: «ما با استفاده از روکش های امنیتی، که بر روی دکمه دریافت مشخصات هویتی کاربر قرار می گیرد، داده های شخصی افراد را حفظ می کنیم. اگر یک تعمیرگاه مجاز تلفن را تعمیر کند، این روکش ها، و اطلاعات آن ها مجددا تایید می شود.»

با وجود این توضیحات، یک موسسه حقوقی در سیاتل آمریکا اعلام کرده که قرار است درباره این معضل و به نمایندگی از شمار زیادی از کاربران آخرین نسل تلفن های هوشمند اپل، علیه این شرکت شکایت و درخواست جبران خسارت کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حادثه برای هواپیمای خطوط هوایی آلاسکا؛ گوشی آیفون از ارتفاع ۱۶ هزار پایی سقوط کرد و سالم ماند

گوگل به دنبال حل و فصل شکایت ۵ میلیارد دلاری بابت نقض حریم خصوصی کاربران است

زلزله در دنیای هوش مصنوعی؛ مدیرعامل شرکت خالق «چت جی‌ پی‌ تی» از مقامش برکنار شد