گارد ساحلی ایتالیا ده ها مهاجر را در دریای اژه نجات داد

گارد ساحلی ایتالیا ده ها مهاجر را در دریای اژه نجات داد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گارد ساحلی ایتالیا روز سه شنبه در سه عملیات جداگانه ۹۱ مهاجر دیگر را در نزدیکی جزیره ساموس یونان واقع در شرق دریای اژه نجات داد. نیروهای ایتالیایی که

آگهی

گارد ساحلی ایتالیا روز سه شنبه در سه عملیات جداگانه ۹۱ مهاجر دیگر را در نزدیکی جزیره ساموس یونان واقع در شرق دریای اژه نجات داد.

نیروهای ایتالیایی که در قالب فرونتکس، آژانس مرزی اتحادیه اروپا، فعالیت می کنند دو قاچاقچی انسان را نیز دستگیر و تحویل مقامات یونانی دادند.

هزاران داوطلب از آمریکا و اروپا و کشورهای دیگر دنیا در جزایر یونان از جمله در لزبوس به مهاجران یاری می رسانند.

شکیب، داوطلبی از بحرین یکی از آنهاست که می گوید:«اولین مشکل اساسی که پناهجویان به محض ورود به اینجا با آن مواجهند مشکل زبان است، به آنها با اهداء غذا و لباس و پیدا کردن جایی که باید بروند کمک می کنیم.»

اِما یکی دیگر از داوطلبان است. او می گوید:«می بایست سریع و بطور گسترده تری به این وضعیت می پرداختیم. مدیریت اوضاع ابتداء عمدتا بر عهده مردم محلی بود، سپس گردشگران کمک می کردند، با پایان فصل گردشگری می باید از خارج از کشور کمک می گرفتیم و سازمان یافته تر می شدیم و به شکل بنیاد و نهاد در می آمدیم.»

روزانه بطور متوسط حدود یک هزار و پانصد مهاجر و پناهجو به امید زندگی بهتر در اروپا از از ترکیه و از طریق دریا وارد جزایر یونان می شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

معافیت یونان از اجرای پیمان دوبلین لغو شد

واژگونی مرگبار قایق مهاجران؛ فرانتکس می‌گوید یونان پیشنهادهای کمک را نادیده گرفته است

روایت بازماندگان و گارد ساحلی؛ فاجعه مرگبار مهاجران در دریاهای آزاد یونان چگونه رقم خورد؟