یونان دو هزار پناهجو را نجات داد؛ دهها پناهجوی دیگر جان دادند

یونان دو هزار پناهجو را نجات داد؛ دهها پناهجوی دیگر جان دادند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

به گزارش رسانه های ترکیه، روز دوشنبه ۸ فوریه، دست کم ۲۷ پناهجو از جمله ۱۱ کودک در نزدیکی سواحل این کشور غرق شده اند. این پناهجویان قصد داشتند با قایق

آگهی

به گزارش رسانه های ترکیه، روز دوشنبه ۸ فوریه، دست کم ۲۷ پناهجو از جمله ۱۱ کودک در نزدیکی سواحل این کشور غرق شده اند. این پناهجویان قصد داشتند با قایق کوچکی خودشان را به یونان برسانند. ۱۱ پناهجوی دیگر نیز در حادثه ای جداگانه در جنوب ترکیه و در نزدیکی شهر دیکیلی جان خود را از دست داده اند.

از سوی دیگر، گارد ساحلی یونان روز دوشنبه دو هزار پناهجو را در آبهای این کشور نجات داده و آنها را به ساحل منتقل کرده است. اکثر این پناهجویان در قایقهای مملو از مسافر عازم جزیره لسبوس بودند. تنها در ماه گذشته میلادی بیش از ۴۰ هزار پناهجو خود را به این جزیره یونان رسانده اند.

در همین حال، تصمیم دولت یونان برای ایجاد یک مرکز رسیدگی به امور مهاجران و پناهجویان در نزدیکی آتن اعتراض گروهی از شهروندان این کشور را موجب شده است. این گروه با برپایی تظاهراتی به ایجاد این گونه مراکز و سرمایه گذاری دولت برای مهاجران و پناهجویان اعتراض کردند. همزمان، گروه دیگری از شهروندان نیز در مخالفت با این معترضان به خیابانهای آتن آمدند.

به گزارش «سازمان بین المللی مهاجرت»، در سال گذشته میلادی بیش از یک میلیون مهاجر و پناهجو از طریق یونان خودشان را به خاک اروپا رسانده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«پلیس ترکیه باید قاچاقچیان انسان را بازداشت کند»

آیا مردم جزایر یونان نامزد جایزه صلح نوبل می شوند؟

بی خبری از سرنوشت هزاران کودک پناهجوی تنها در اروپا