نگاه آلمان و ترکیه به ناتو در حل بحران پناهجویان سوری

نگاه آلمان و ترکیه به ناتو در حل بحران پناهجویان سوری
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بحران پناهجویان، محور اصلی مذاکرات روز دوشنبه سران آلمان و ترکیه در آنکارا بود. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که کشورش در سال گذشته میلادی پذیرای بیش از

آگهی

بحران پناهجویان، محور اصلی مذاکرات روز دوشنبه سران آلمان و ترکیه در آنکارا بود. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که کشورش در سال گذشته میلادی پذیرای بیش از یک میلیون پناهجو بوده، سعی دارد با حمایت مالی و لجستیکی از ترکیه و با تکیه بر جایگاه ناتو، راه ورود سیل مهاجران غیرقانونی به اروپا را دشوار کند.

احمد داوود اغلو، نخست وزیر ترکیه با تاکید بر مطرح شدن این طرح در نشست پنجشنبه ناتو، گفت :«ترکیه و آلمان برنامه ای را در این مورد تقدیم ناتو خواهند کرد تا ناتو در مورد خیل هجوم پناهجویان سوری گامی بردارد. اقدامی مشترک را مدنظر داریم تا از سیستم های نظارتی ناتو به طور موثر در مرزها و دریای اژه استفاده شود.»

خانم مرکل نیز در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با تاکید بر لزوم بستن راههای مهاجرت غیرقانونی و اهمیت تقسیم عادلانه پناهجویان بین کشورهای اروپایی، گفت: «اهمیت این مسئله نه تنها برای ترکیه که برای همه ماست. اگر خواهان متوقف شدن مهاجرت های غیرقانونی هستیم باید آمادگی پذیرش پناهندگان از طرق قانونی را داشته باشیم، به ویژه در مورد پناهجویان سوری.»

ترکیه در ماه نوامبر گذشته در توافق با اتحادیه اروپا وعده کرد مبارزه با شبکه قاچاقچیان مهاجرت های غیرقانونی را در اولویت قرار دهد. در مقابل، اتحادیه اروپا نیز یک بودجه سه میلیارد یورویی را برای بهبود وضعیت اسکان پناهجویان در ترکیه به تصویب رساند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بلندپروازی هواپیمایی ترکیه؛ غذا با ستارهٔ میشلن، و تربیت خلبان برای دنیا

سیل در آنتالیای ترکیه دستکم یک قربانی گرفت

آتش‌سوزی‌های یونان؛ تلاش آتش‌نشانان برای نجات صومعه‌ای در نزدیکی آتن