توافق رهبران هائیتی بر سر تشکیل دولت موقت

توافق رهبران هائیتی بر سر تشکیل دولت موقت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رهبران هائیتی بر سر تشکیل دولت موقت در این کشور توافق کردند. با بالا گرفتن اعتراضات در هائیتی، میشل مارتلی رئیس جمهوری این کشور پذیرفته است که از

آگهی

رهبران هائیتی بر سر تشکیل دولت موقت در این کشور توافق کردند. با بالا گرفتن اعتراضات در هائیتی، میشل مارتلی رئیس جمهوری این کشور پذیرفته است که از قدرت کناره گیری کند.

انتظار می رود رئیس جمهور موقت در چند روز آینده انتخاب شود و انتخابات ریاست جمهوری ۲۴ ماه آوریل در این کشور برگزار شود.

میشل مارتلی رئیس جمهوری هائیتی در سخنانی گفت: «وقتی مذاکره می کنیم همیشه آنچه می خواهیم را نمی توانیم بدست آوریم اما باید برای خارج کردن کشور از این وضعیت فداکاری کنیم. »

برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری هائیتی که قرار بود ۲۴ ژانویه برگزار شود به دلیل تهدید «جود سلستین» نامزد اپوزیسیون به تحریم انتخابات به تعویق افتاد. مخالفان می گویند در دور اول انتخابات تقلب رخ داده است. دولت هائیتی اتهامات رخ دادن تقلب در دور اول انتخابات را رد کرده است.

با این حال تظاهرات مخالفان و موافقان دولت از ماه ژانویه تاکنون تقریبا هر روز در این کشور برگزار می شود.

در جریان امضای توافقنامه میان رئیس جمهوری و رئیس مجلس بر سر تشکیل دولت موقت گروه کوچکی از معترضان ضد دولت در خارج از ساختمان کاخ ریاست جمهوری با پلیس ضد شورش درگیر شدند.

هائیتی کشوری در دریای کارائیب و در همسایگی کوبا، ده میلیون نفر جمعیت دارد و تلاش دارد که بعد از سرنگونی دیکتاتوری خانواده دووالیه که بین سالهای ۱۹۵۷ تا ۱۹۸۶ حکومت کردند و کودتای نظامی متعاقب آن، یک دموکراسی پایدار را در کشور بنا کند. آخرین نوسانات سیاسی در این کشور بعد از زلزله شش ساله پیش رخ داد که در جریان آن بیش از ۳۰۰ هزار نفر در این کشور کشته شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا رئیس باند مخوف «باربیکیو» که خود را «رابین‌هود خدا ترس» می‌نامد قدرتمندترین فرد هائیتی است؟

آشوب و هرج و مرج در هائیتی؛ نخست وزیر زیر فشار باندهای تبهکار استعفا کرد

تیراندازی شدید در نزدیکی کاخ ملی هائیتی در پورتو پرنس