فرانسه و بلژیک برای مبارزه با تروریسم متحد می شوند

فرانسه و بلژیک برای مبارزه با تروریسم متحد می شوند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فرانسه و بلژیک از عملیات مشترک ضد تروریستی در اروپا خبر دادند. شارل میشل و مانوئل والس، نخست وزیران این دو کشور با اعلام این خبر، ارادۀ مشترک برای

آگهی

فرانسه و بلژیک از عملیات مشترک ضد تروریستی در اروپا خبر دادند. شارل میشل و مانوئل والس، نخست وزیران این دو کشور با اعلام این خبر، ارادۀ مشترک برای مقابله با تروریسم در سطح اروپا را دلیل این تصمیم عنوان کردند.

نخست وزیر بلژیک در کنفرانس خبری مشترکی که به همین مناسبت پس از دیدار با همتای فرانسوی وی در بروکسل برگزار شد، خطاب به خبرنگاران گفت: «هم در فرانسه و هم در بلژیک شاهد تولد شکل جدیدی از خطر هستیم. این خطر جدید که از شکست های گذشته خود درس گرفته و حرفه ای تر شده، اروپا را تهدید می کند. ما باید خودمان را با این تغییرات انطباق بدهیم تا بتوانیم از این خطر پیشی بگیریم و با قاطعیت و به طور هماهنگ با این شکل جدید تهدید مقابله کنیم.»

بسیاری از عاملان حملات تروریستی پاریس در ماه نوامبر تابعیت بلژیکی داشتند و به اذعان سرویس های اطلاعاتی این دو کشور، افراد زیادی از شهروندان فرانسه و بلژیک به داعش پیوسته و در کنار این گروه تروریستی در سوریه و عراق می جنگند.

مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه نیز از اروپا خواست مسئولیت خود در مبارزه علیه تروریسم را به عهده بگیرد. نخست وزیر فرانسه در این کنفرانس خبری گفت: «اروپا باید نشان بدهد که در سطح بالایی از این مبارزه قرار دارد و از شهروندانش محافظت می کند. اروپا باید خود را برای این چالش آماده کند چرا که پاسخ به این تهدیدات نه تنها نهادهای اروپایی بلکه کشورهای عضو را نیز درگیر می کند.»

فرانسه در اولین اقدام یک دادرس ویژه را برای ارتباط با مقامات بلژیک در بروکسل به کار گمارده است. این رابط قضایی به منظور هماهنگی بیشتر میان دو کشور و سرعت عمل در صورت وقوع حملات تروریستی از این پس در سفارت فرانسه در بروکسل فعالیت خواهد داشت. به گفتۀ مقامات فرانسه رهبری عملیات تعقیب عاملات اقدامات تروریستی از جمله وظایفی است که این دادرس ویژه به عهده خواهد داشت.

پس از حملات مسلحانه و انفجارهای انتحاری که در روز سیزدهم نوامبر سال گذشته در پاریس بوقوع پیوست و به کشته شدن ۱۳۰ نفر انجامید، پلیس بلژیک و فرانسه به طور مشترک عملیات جستجوی صلاح عبدالسلام یکی از فرماندهان این حملات را آغاز کردند اما تاکنون در دستگیری این تبعۀ بلژیکی الجزایری الاصل ناموفق بوده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه؛ ماکرون: داعش خراسان بارها تلاش کرده به خاک ما حمله کند