پارلمان دانمارک درباره لایحه مصادره پول و اشیاء قیمتی پناهجویان تصمیم می گیرد

پارلمان دانمارک درباره لایحه مصادره پول و اشیاء قیمتی پناهجویان تصمیم می گیرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بر اساس این لایحه، پناهجویان فقط می توانند تا ۱۳۴۰ یورو پول نقد را همراه خود داشته باشند و اشیائی که فراتر از ۱۳۴۰ یورو ارزش داشته باشند مصادره می شوند.

آگهی

پارلمان دانمارک روز سه شنبه لایحه بحث انگیز مصادره پول و اشیاء قیمتی پناهجویان را برای تامین هزینه خوراک و اقامت شان به رای می گذارد.

بر اساس این لایحه، پناهجویان فقط می توانند تا ۱۳۴۰ یورو پول نقد را همراه خود داشته باشند و اشیائی که فراتر از ۱۳۴۰ یورو ارزش داشته باشند مصادره می شوند. دولت گفته است که حلقه ازدواج و اشیائی که ارزش سمبلیک و عاطفی داشته باشند از این قانون مستثنی هستند.

اینگر استویبرگ وزیر مهاجرت دانمارک در پارلمان اروپا گفت: «به نظر ما منصفانه و منطقی است که پناهجویانی که به اندازه کافی دارایی دارند، هزینه های غذا و مسکن شان را در طول روند پذیرش پناهندگی شان بپردازند.»

سوفیا اینت ولد نماینده پارلمان اروپا در پاسخ به سخنان وزیر مهاجرت دانمارک گفت: «شما چطور می توانید «ارزش عاطفی» دارایی پناهجویان را تعریف کنید؟ اگر کسی هزاران مایل سفر کرده و جانش را به خطر انداخته، احتمالا تنها یک ساک کوچک با خودش دارد. هر آنچه آنها با خودشان برداشته اند لزوما بیشترین ارزش را نداشته وگرنه آنها ناراحت و محزون نبودند.»

دولت دانمارک نخستین بار در دهم دسامبر گذشته این لایحه را مطرح کرد که با انتقادات گسترده ای از سوی فعالان مدنی، احزاب اپوزیسیون و حتی برخی اعضای حزب حاکم روبرو شد تا جایی که برخی از اعضای حزب حاکم در انتقاد از این لایحه از این حزب استعفا دادند.

برث رون هورنبیچ وزیر پیشین و عضو حزب لیبرال دانمارک می گوید: «وقتی شما جواهرات پناهجویان را مصادره می کنید، این اقدام تاثیر سمبلیک عمیق و گسترده ای دارد. نخست وزیر می گوید که سوء تفاهم شده اما من می گویم نه، سوء تفاهم نشده شما می توانید لایحه را بخوانید و به حرف های وزرا گوش کنید. این لایحه حقیقتا اردوگاههای کار اجباری آلمانی ها را به ذهن متبادر می کند.»

از دیگر بخش های لایحه پیشنهادی دولت دانمارک، به تاخیر انداختن پیوستن خانواده پناهجویان به آنها تا ۳ سال، کوتاه شدن مدت اجازه اقامت موقت و سخت تر شدن کسب اقامت دائم برای همه خارجی هاست.

لایحه مصادره اموال و دارایی های پناهجویان از پشتیبانی گسترده در پارلمان این کشور برخوردار است و انتظار می رود که روز سه شنبه مورد تصویب قرار گیرد.

کمیته آزادی های مدنی پارلمان اروپا در بروکسل از تصویب لایحه دولت دانمارک ابراز نگرانی کرده و گفته است که این لایجه اجازه می دهد که مقامات به بازرسی اموال پناهجویان اقدام کنند.

دانمارک ۲۱.۳۰۰ پناهجو در سال ۲۰۱۵ پذیرفته و انتظار می رود که در سال جدید میلادی ۲۵ هزار پناهجو را بپذیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادامه ورود مهاجران و پناهجویان از ترکیه به یونان

انتقاد به طرح اجباری بستن دستبند رنگی برای پناهجویان در ولز بریتانیا

آتش‌سوزی در دانمارک؛ ساختمان قدیمی بورس کپنهاگ در میان شعله‌ها سوخت